22 Ocak 2015 Perşembe

Çocuğumu Geliştireyim Derken..

  Oyun gruplarına,bebekli etkinliklere sadece çocuğumla eğlenmek,sosyalleşmesini sağlamak için gidiyorum.Birkaç şey öğrenirsede ne ala.. Ama geçen gün gözlemledim ki bu gruplarda çoğu anne yarış içinde."Aaa seninki yüzebiliyor mu hımmm","benimkide üç dilde annecim seni seviyorum diyebiliyor hıhh":)) 
Çocuğa 1,5 yaşında tuvalet eğitimi muhakkak verilmeli diyen öğretmen bir anne var!Bazı şeyler çocuğun iradesine bırakılmamalıymış.Çocuklara okulda nasıl eğitim veriyor acaba diye düşündüm bir an.
  Hergüne bir aktivite deyipte çocuğu yıpratmamalı.Bir yaşındaki bebeğine sayıları ve harfleri öğretmek için aktivite araştıran anneler var.Olayın özünü çoktan kaçırmış,kendilerini farklı bir yarışın içine sokmuşlar.Çocuğumun yaşına uygun etkinlikler varken,ne diye gidip 2-3 yaşında ancak öğrenebileceği şeyler için zorlayım oğlumu?Elime ne geçicek? Amaç beraber güzel vakit geçirip,eğlenebilmek.Ben bir oyuncak seçiyorum o başka bir tane tutup getiriyor  ve tabiki onun istediği ile oynuyoruz.Portakalın şeklini ve rengini öğrenmesi için acele etmiyorum.Gelişimine ve yaşına uygun etkinlikler yapıyoruz.Duyu masaları kuruyoruz ve en çok sulu olanları seviyor:)Önemli olansa çocuğum eğleniyor ve mutlu!Birşeyleri başarma baskısını hissetmiyor,ard arda gelen sorular ile bunalmıyor..Ben bunalıyorum tabi bazen:))
  Eyy anne ve baba lütfen "çocuğumu geliştirmeliyim" baskısı altında olmadan,oyun vakitlerinden karşılıklı keyif alarak oynayınız.
  "Erken yaşta çok şeyler öğretme" çabasında olmayın!!Her çocuğun gelişim hızı,kendi kendine öğrenme stili,merak ettikleri ve kişilikleri farklıdır.Çocuğunuzu başka bebekler ile kıyaslamayın."patronumun oğlu renkleri biliyor","eltimin kızı konuşmaya başladı benimki anne zor diyor","arkadaşımın çocuğu resmen koşuyor benimki hala emekliyor","ayşenin kızı renkli halkaları ne güzel diziyor bende hemen öğretmeliyim"...derdiniz bunlar olmasın.Çocuğunuzu başka çocuklarla yarışa sokmayın.Zamanı gelince sizin bebeğinizde renkleri,şekilleri,sayıları öğrenicek yada ingilizce şarkılar söyliyecek.Komşunun çocuğundan önce bunları yapması ise sadece sizi mutlu edicek..Verdiğiniz her bilgiyi anlayıp,uygulayabilmesini beklemek ona karşı haksızlık,onunda bir kişiliği olduğunu unutmayın.Kendi merakı,ilgisini çekenler,kendi öğrenme süreci yine kendisine özeldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder