25 Mart 2015 Çarşamba

Eyyy Ahaliii Şekeri Bırakıyoruz

  Şekeri bırakabilirmiyim? Tamamen hayatımdan çıkaramam belki ama 21 günlük #sugarfree diyetinden sonra istemeyeceğimi söylüyorlar.
  Şekere bağlı sağlık sorunları yaşamıyor olsamda başıma gelmeyeceği garanti değil ki ailemde maalesef şeker hastalığı,kalp rahatsızlıkları ve kanser vakası bolca var.Şekerin kanserleri hücreleri çoğalttığını biliyoruz değil mi? Ayrıca kilo aldırıyor,özenle baktığımız dişleri yıpratıyor,eşit renk tonu olsun aman nemsiz kalmasın diye tonlarca para harcadığımız cilt rengimizide bozuyor..Faydası yok zararı çok! 
  Bende "kötü beslenme alışkanlığı" mın önüne geçmek için hayatımdan "işlenmiş/rafine şekeri" çıkarmaya karar verdim!
• Derdim kilo vermek falan değil.Diyet zaten yapamam:) Ama içinde bulunduğum durumun "bağımlılık" olduğunu kabul ederek başlayabilirim.. Yaptığım en büyük hata, şekeri "enerji kaynağı" olarak kullanmaktı.Anlık şeker yükselmesi,ardından gelen enerji patlaması ve aniden düşmesiyle daha çok yeme isteği.Sonramı? Şişkinlik,halsizlik,baş ağrısı..Bu kısır döngüyü kırıyorum çünkü yorgun ve ağırlaşmış hissetmek istemiyorum dedim.
  İnstagramda günlük oluşturuyorum ve motive partnerimde kuzenim.Bu işler yalnız olmuyor efenim,destek şart!
• Sağlıklı yaşam için iyi uyku,iyi beslenme,spor disiplini ve hareket etmek şart.
• Biz "işlenmiş gıda bağımlılığımızdan" kurtulmak üzere bir karar verdik.
• Psikolojik rahatlama aracı olarak kullanmak istemiyoruz.
• Ömür boyu şeker yok demiyoruz sadece aşırıya kaçan tüketimimizin önüne geçip en aza indirgiyoruz.Sonrasında belki küçük kaçamaklar olabilir,eee insanız ayol canımız bir şeyler çekicek eninde sonunda.Ama ilk 21 gün kesinlikle şeker yok! 
  Açlıktan falan değil sadece canım istiyor diye yediğim çok olur.Şekeri bırakınca acaip atıştırmalıklar buldum:) Unsuz kek,çeşiiit çeşiit smootie ler,meyveli yoğurtlar(kendiniz yapınca daha güzel oluyor çocuklarınızı en baştan bu şekilde alıştırın)
  Rafine şekere vucudumuzun ihtiyacı yok!Herhangi bir besin değeri bile yok.O zaman sağlıklı yaşam için ne yapıyoruz? Hayatımızdan beyazları mümkün mertebe çıkarıyoruz.İlk hedef 21 gün! 
Neden 21 gün diyenleri bir sonraki yazıya bekliyorum:)




 #şekersizhayatım #sağlıklıyaşamiçin 

4 yorum:

  1. O zaman facebooktaki şekersizbiray linkini ya da aynı isimli bloğu beğeniniz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pessss artık:) aynı zamandamı başladık yanii..

      Sil
    2. Daha pes diyeyim sana, o yukardaki tabak senin foton anladığım kadarıyla (süper gözüküyor) ama aynı tabaktan bende de var :D

      Sil
    3. :))) nedıyımki:) çok sefıom bn onu bide boyle çilekle ananasla dolunca yummmm..

      Sil