1 Mayıs 2015 Cuma

Şekersiz Hayat Buraya Kadarmış

  Ohhhh..Bitti şükür:)Bende bittim tabi.Şaka bir yana aslında benim ilk amacım gerçekleşmiş oldu.Ben hayatımdan şekeri temelli çıkarmak için değil,kısıtlayabilmek için başlamıştım bu şekersiz 21 gün olayına.Zor arkadaş,gerçekten zor.
  Öncelikle "şeker bedenimiz için tamamiyle gereksiz ve zararlı bir hazır gıda".Bu herkes için net! Çocuğumu "rafine şekerden" mümkün olabildiği kadar uzak tutmalı,kendim içinde "olabilecek en az miktarda" tüketmeye çalışmalıyım.En önemli şey ise hareketsiz yaşam.Sağlıklı yaşamaya karar veriyorum dediğiniz noktada bu sadece beslenmeyle olmuyor.Spor şart.Zayıflamak için belli dönem diyet yapıp,egzersiz yapmak mantıklı değil.Sağlıklı beslenme bir yaşam biçimi olmalı.Kaçamaklarsa illaki olucaktır..Şeker kadar tuzlu ve asitli yiyecek-içeceklerden,alkollü sıvılardanda uzak durmak lazım.Şahsen ben öyle biri değilim.Canımın istediğini yemeliyim.Ama yapabiliyorsanız tebrik ederim wowww!
  Evet bu süre boyunca ne oldu.Bahar depresyonundan halsizlik vardı tabi şekersiz beslenme ilede alakası vardır.Kriz geçirmesemde sıkıldım,canım istedi..
Vucudumdan 1.650grm eksildi ama ben hemen yerine koyarım:) Detox suları ilede desteklendiğinde vucuttan ödem atılıyor.Spora devam edildiği sürece enerjide veriyor ama ben sevmedim.
  Sonuç derseniz memnun kaldım açıkcası.Kahvaltılarda haftasında kavanozun dibini gördüğüm meşhur çokolatalı şeyden kurtuldum,canım hiiiç istemiyor hatta ucundan bi bakim dedim tadına ıyyy çok tatlı geldi..Profiterol çok yerdim onuda aramıyorum.Gofret,abur cubur,jelibon,şekerleme,cips,şerbetli tatlı falanda istemiyorum.Ama sütlü tatlı ve dondurmayı bırakamam onu anladım:) Yaş pasta ve tiremusu offff:(iki ayda bir yapalım sizide artık. 
  Hazır şekerli gıdaları enerji almak için tükettiğim olmuştu maalesef.Aniden yükselen kan şekeri,yaşanan bir enerji patlaması ve hızla düşen kan şekeri ile gelen yorgunluk..Sonra yapay açlık,gereksiz beslenme,şişkinlik,halsizlik,suçluluk..Bunlardan kurtuldum şükür.
 Şekerli gıda tüketmeye başladım ama artık çoooook kısıtlayarak.Bu bile benim için büyük bir adım..bakalım ileride neler olacak.
 

1 yorum: