26 Kasım 2014 Çarşamba

Taytay Oğluma Tayytayy:)

  Bağımsızlığa giden ilk adımlar..Hakikaten karmaşık bir duyguymuş minik bebeğinizin ilk adımlarını görmek.Duygusal biri değilimdir pek ama bir an büyüyüpte evden gideceği adımların başı işte bu adımlar diye düşünmekten alamadım kendimi.Canım oğlum,herşeyim nasılda kahkahalarla yürüyorsun.Nasıl büyük bir zevk alıyorsun birşeyleri başarabilmekten..Ve ne kadar çabuk büyüyorsun:(
  Buarada her anının keyfini çıkarayım derken zaman nasılda hızlı geçiyor.Bebek günlüğü tutmanın çoook basit gözüksede zor olduğunuda anladım:)
  Gelişim evreleri her çocukta fark ediyor.Bazıları 11.aylarda bazıları ise 15.ay civarı yürüyor.Ama araştırmalar gösteriyor ki bebeklerin %90 ı doğumgününden hemen sonra yürümeye başlıyor.Yürümek onların öğrenme sürecinde büyük bir adım.Ve bebeklikten çocukluğa geçişteki süreçteki en büyük gelişmelerden.
  Gelelim "taytay" olayınaa:)Herhangi bir yere tutunmadan,bağımsız uzun süre ayakta kalabilme.Gördüğüm kadarıyla artık "Taytay Partileri" revaçta.Biz öyle bir kutlama yapmadık tabi hem zaten doğumgünümüzde yakın:)Ama yazmadanda edemedim.
  İce oğlan 9.ayda tutunabileceği herşeye asılıp kendini kaldırmayı başardı.10.aydan beride önde elleri zombi gibi uzatmış paldır küldür yürümeye başladı.İki üç adında düşüyordu ama çok hırsı bir çocuk kendi kendine kalkıp tekrar yürümeye başladı.Açıkcası biz hiç teşvik etmedik canı nezaman isterse yürüsün diye.
 "Tutun ve kalk,dengede dur ve ilerle" işte işaretler bunlar:)İlk zamanlar jöle kıvamında titrek titrek adımlar vardı şimdiyse ellerini açıp anniiii diye bazen paldır küldür bazen tepkinli yürüyen bir oğlum var.Kucağıma yetiştiği yada hedeflediği şeye ulaştığı zaman kendini alkışlıyor,çok mutlu.Elimden tutup yanımdan yürüyor ve istediği şeyleri gösteriyor.Hoş ama artık ayaklanan bir bebek daha çok dikkat istiyor.Tabii birde işin iç acıtan yanı var.Patır kütür düşme.Okadar çok düşmenin sonunda onun bile yolunu bulmuş minik tazmanya canavarım.Totosunun üstüne göre yada yandan deviriyor kendini,boynunu yukarda tutmaya çalışıyor garibim.
  Çocuğunuz yaşını geçmiş ve hala yürümüyorsa dert etmeyin lütfen.Çünkü hiç bir sağlık problemi olmadığı halde 15-16.aya doğru yürüyen çocuklar var.Erken yada geç yürümenin zeka gelişimiyle bir ilgisi yok..
  Yürüteç asla tavsiye etmiyor uzmanlar bende karşıyım ama şu tarz bir yürüme yardımcısıyla bebeğinize destek olabilirsiniz.


  


5 yorum:

  1. Ooo güzel yolları olsun, sağlıklı adımları olsun inşallah :)
    İşin asıl şimdi zor diyenlere hiç aldırma, tam tersi rahatlayacaksın bak! Bu arada anlamadım taytay dikilme demişsin ama anladığım kadarıyla ice yürümeye başlamış, peki taytay tam olarak nedir? Dikilme mi? Bu tip şeyleri hiç bilmiyorum ben, yurtdışında olunca bebek jargonu sıfır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onları pek dinlememeye çalışıyorum zaten destek değil köstek oluyorlar.Ooo işin artık çok zor daha tuvalet eğitimi 2yaş krizi bıdııbıdıı.. Evet taytay bağımsız biryere tutunmadan kalkıp dikilme ve yürümeye başlamaymış:)Büyüklerden öğrendim bende.12 adımdan fazla atamadı daha ama heryerde beni takipte artık:))))

      Sil
  2. Ay asıl yazmak istediğim şeyi unutmuşum, lanolin içeren lansinoh gibi göğüs ucu kremleri morluklar için mucize gibi :) Maya çok temkinliydi hiç düşmedi desem yeridir ama düştüğünde hemen bu kremi sürüyordum ne izi kalıyordu ne ağrısı, çok tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sende okuyup araştırmıştım:)Çok işe yarıyor gerçekten.Ohooo bizimkinin umrunda değildi ilk başta ama şimdi yavaş yavaş geliyor düşmesin diye dengede durmaya çalışıyor.Laufrad için çokmu erken acaba?

      Sil
  3. Çok şirin... RÜYA gibi olmali... Allah her daim mutlu kılsın... :)

    YanıtlaSil