5 Kasım 2014 Çarşamba

Uyusunda Büyüsün Oğluşumm

  İlk 4aylık em yat uyu,kalk em yat uyu rutinimiz bittikten sonra oğlumun uykusu normale döndü.Zombiden hallice bir geceyi gündüzü öğretme dönemide atlattık.6.ayından itibarende kendi odasında yatmaya başladı.Hastalık ve diş çıkarma dönemlerinde tabiki huysuzluk ve geç uyuma sorunumuz var.Akşam uykuya dalmakta çok zorlanırsa ev tipi salıncağında sallayıp ninniyle uyutuyorum.Ama bundanda en kısa sürede vazgeçirmek istiyorum.Şartlı reflex oluşmaması için sallayarak,emzirerek yada tensel temas ile uyutmamak önemli tabi.
  Uyku ile ilgili her konuda size yardımcı olabilecek uyku koçları ve anne toplulukları var.. "uykusuzanneler.com" bunlardan sadece biri.Daha profesyonel birşey istiyorum derseniz; uykumeleği.com ve mykundak.com uyku koçları ile irtibat kurabilirsiniz.
  Ben birkaç farklı yöntem ile ilgili kitaplar okudum,çok acımasız olanlar,zorlayanlar yada yavaş yavaş alıştıranlar.İllaki size göre bir tarz bulup deneyebilirsiniz.Ben ağlayarak uykuya dalmasına karşıyım mesela.Çünkü anne bebek arasındaki güven bağını zedeliyeceğini düşünüyorum.Hem oluruna bırakıcı olduğum içinde çocuğumun bu sakinlikten nasiplendiğini gözlemliyorum.Ben yersem güzelce yer,zorlamaz ama sinirlenirsem ağzını kitler bağırır.Uyku eğitimi dahada hassas.
  Tracy Hogg-Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler kitabı uyku dışındada yardımcı olabilir.Şu iki kitapta muhakkak okunmalı aslında zaten uyku koçlarıda bu kitaplardaki yöntemleri uyguluyorlar.
  Oturmuş bir uyku düzeni çocuğunuzun gelişimi düşünüldüğünde,annelerin en çok dert yandığı beslenmeden bile önce geliyor.Çünkü annelerimizin "bebekler uyuyarak büyür"lafı gerçek.Uyku sırasında  ve özellikle karanlıkta melatonin hormonu salgılanır.Bağışıklık sisteminide güçlendiren bu hormon aynı zamanda hipofiz bezinin daha fazla büyüme hormonu salgılamasını sağlar.Bebekler uyurken beyinleri çalışır ve gelişir.İyi bir gece uykusu,gün boyu öğrendiklerini hafızaya kaydetmesini,enerji deposunu yenilemesini ve zinde kalkmasını sağlar.Zaten uykusunu alamayan çocuk mutsuz,hırçın,ilgisiz ve uyumsuz olur.
  Bebeklerin 0-3yaş arası dönemi hayati önem taşıyor!Bu dönem içinde çok hızlı büyüyüp gelişiyorlar ve beyin gelişimini neredeyse tamamlıyor.Bu dönemdeki kaliteli uyku ve sağlıklı beslenme tüm gelişimini etkiliyor.Kaldıki zaten uyku beslenme alışkanlığını bile etkiliyor.Uyuyamayınca acıkıyor,yiyor yada emiyor enerji doluyor yine uyumuyor.Uykusunu alamamış hırçın bir bebeğe yemek yedirmeyi geçtim oyun bile oynatamıyorsunuz ki.
  Sağlıklı uyku alışkanlığının oturtulması için erken bebeklik döneminde verilen eğitim önemli.Uzmanlar tüm çocukluk dönemi boyunca 22:00den geç asla yatılmamalı diyor.Ben etrafımda çok görüyor ve okuyorum gece kendileri oturduğu için çocuklarıda oturan aileleri.Karı koca birbirinize vakit nasıl ayırıyorsunuz yahu..?
  Benim oğlum zor bir bebek en az herkesinki kadar diyeyim:)Ben naptım..rutin madem bir bebek için en önemli şey uyalım ozaman dedim.Uyku vakti yaklaşıyor ozaman mamayı yediriyorum tahıllı gece maması,muhallebi yapmıyorum.Banyo yaptırıp,çıkınca yavaşça masaj yapıp pijamalarını giydiriyorum.Emzirip yada yatırıp ninni söylüyorum.Sevdiği üçtane uykuya dalma şarkımız var onları dinletiyorum.Uyku için tek bir düzen oturtmaya çalışmak önemli.Bizim şimdilik yolunda sayılır.Sabır ve karalılık önemli anneler..Çocuk asla zorlanmamalı,iletişim en aza indirilmeli ve aynı saatlerde uyutmalı.Bir süre sonra alışıyorlar ve saat yaklaştığında sevimli sevimli esneyip gözlerini ovuyorlar:)Bakın burda uyku süreleri yaşa göre düzenlenmiş.Üç aşağı beş yukarı bu aralarda olması lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder