23 Ağustos 2015 Pazar

Renkleri Öğreniyoruz

   Yaşasın pinterest:)) Gerçi çok beğenip yapmak istediğim ama vakit bulamadığından yada imkan olmadığından yapamadığım,bir köşede birikmiş projelerin sebebide sensin ama ne güzel bişiysin..
  Renkli rengarenk oyunlar..Kartlar ile,çeşitli oyun ve evde kolayca hazırlanabilecek aktiviteler ile renkleri tanımaya devam ediyoruz.Pon pon varsa onlarla,kağıt havlu ve tuvalet kağıdı rulolorı ile,bazen gıda boyası ile makarnaları boyayarak,renkli düğmeler,legolar,toplar,kase-şişe kapakları,tokalar,arabalar,oyun hamurları ile oyun kurabilirsiniz.Taş boyama yada sadece buradaki resimleri yazıcınızdan çıkarıpta miniğiniz ile etkinlik yapabilirsiniz.
  Tabiki bir anda öğrenmiyecekler ve hergün hergünde oynatırsanız sıkılırlar.Onların sizi yönlendirmesine izin vererek, oyunun doğal akışı sırasında göstermelisiniz.İlk amacımız oynamak ve eğlenmek olmalı! Renkler,sayılar,harfler ve şekiller ile ilgili daha çok çeşitli aktivitelerde var.Birini sevmedi öbürünü,ilgisini çekmediyse bir başkasını deneyebilirsiniz.
Mesela benim oğlum sadece şekillerle ve eşleştirme kartları ile oynamayı seviyor.Bu tarz oyunların çoğu dikkatini bile çekmiyor.Zaten daha çok "serbest oyun" ile vakit geçiriyoruz.Zorlama yok,birlikte eğlenceli vakit geçirmek daha önemli..














2 yorum:

  1. Ya seni gördükçe utanıyorum, ben Maya'ya renkleri öğretmedim ama legolarla oynarken "maya kırmızıyı versene" ya da "yeşil kalemle boyayalım" falan derken kendi kendine öğrenmiş :P Kendimi çok umursamaz, eğlencesiz falan hissediyorum senin bu aktiviteler çok cici çok şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben neler buluyorum accık oynayalım diyede oğlan oralı değilki:) öğrenmesine gerek yok zaten benim için tanısa en azından şekilleri/renkleri fln yeter.haftada üç yada dort gun oynuyoruz böyle.bazı anneler hergun 5 etkınlık fln yapıyorlar,bebeleride kuzu kuzu oturup oynuyo valla görüyorum.benım oğlan oturcakta oyun oynucak haaaahahaha.. zaten bnmde okdr sıkmaya nıyetım yok.

      Sil