18 Ağustos 2015 Salı

Sen Kaç Çocuk Büyüttün ?

 15 gündür ailem ile tatildeyiz.Kendimiz bile isteye,az çok hangi konularda birbirimizi yiyeceğimizi bilerek çıktık yola.Bazen çok güzel ve eğlenceli bazen çok yorucu oluyor.
  Çocuk yetiştirme yöntemlerimiz bazı konularda farklı(normal olarak).Bu da çoğu zaman tartışmamıza sebep oluyor(haliyle).Okumuş etmiş ve anlayışlı insanlar gidiyo yerine, "biz böyle yaptık da ne olduuu" cu,karşısındakini dinlemeyen,"kaç çocuk yetiştirdin sen" diyerek kendini savunan (birde birbirlerine bir destek çıkıyorlar ki ufuuuu) evebeynler geliyor.
  Bilindiği üzere çocuğumun kendi kendini beslemesinden yanayım.Son dönem ismiyle "blw annesiyim".Çorba dışında her gıdayı ve her öğünü kendi yiyor/yemeye çalışıyor.İkimizde halimizden memnunuz.Çatal kaşık kullanmayı her zaman tercih etmediği için etrafta,kendi üstü başıda çok batıyor.Benim için bu bir sorun değil.Amaa annem için inanılmaz büyük bir sorun.Kadın çıldırıyor resmen.Sabah bir bakıyorum çocuğa meyve yediriyor,iki saat sonrada tost vericem diyor,birazda fıstık mı verseydim acaba diyor..diyor da diyor.. Ben ne desem boş tabi.Benn kimmmm çocuk büyütmek kimmm,ne biliyorum ki ben,hem kaç çocuk büyüttüm?
  Güzel ülkemde çocuk büyütürken ki en önemli ve gereğinden fazla üstüne düşünülen konu "yemek yeme/yememe" dir.Zayıf çocuk sağlıksız,toplu çocuk iyi güzel hoş ve anneside iyi annedir.Çocuğuna iyi bakmış,topicik gibi yapmıştır,ne mutlu ona! 
Halbuki kendine güvenen,sorumluluk alan bireyler için kendi yeme olayı inanın çok önemli bir adım.Erken çocukluk döneminde bu alışkanlığı geliştirmesini sağlayın lütfen.
Ben "Annecim önemli olan o tabağı bitirmesi değil,yeterli ve dengeli beslenmesi" 
Annem "yok canım fazla vermiyorum zaten,hem ben biliyorum bu kase onu doyuruyor,eve gidince de tavuk vericem"
Ben "bırak o kendi yer zaten aaa"
Annem "ben verirsem hepsini yiyor ama"
Ben "demek ki o kadarını yeterli görüyor"
Annem "parmak kadar çocuk ne bilsin doyduğunu,vitamin alıyor işte sen bi bıraksana bizi" 
Ben "koşma arkasından tabakla,yemiyorsa bırak"
Annem "soğan cücüğü gibi kalsın bırakayım da dimi,sen bi sus sana koş diyen mi var,ben seviyorum böyle"
Ben "ıhhhhhhh hırrr uffff"

 İşin enteresan tarafı çocuk annemle yemek yemeyi kombin etmiş kendi kafasında.Peşinden kaşıkla koşması hoşuna gidiyor,eğleniyor.Sabah muzunu alıp kendi yiyen çocuk,şimdi ananesine getiriyor ve karşısına oturuyor,onun yedirmesini bekliyor.Ama allahtan tüm olayı kapmadı:) Onun için anane demek onu abartılı seven,her dediğini yapan ve onu yediren,besleyen kadın demek:)) Bunun dışında "kendim yemeliyim ama bu kadın varken bırakayım da beni o beslesin,hem mutlu oluyor,yaaaa yerim ben onu" der gibi hali:)
Amannn napim seviyor kadın oyalansın madem,herkes pek bir memnun halinden.
 Akşam yemeğinde benim şöle bir göz beletmem ile (ananemden öğrendiğim,pek bir etkili,klasik çocuk büyütme methodu hehe) kaşığını kapıp kendi yemeye başlıyor,ohhh tamam ayarlar bozulmamış:) O zaman uykuya devam..
 
  

6 yorum:

  1. :))) hepimizin anneleri sanırım aynı ikna olmaları mümkün değil :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))aynen ben kabullendim artık napayım..o değil de biz nasıl olucaz torunlarımız olduğunda allah bilir:)))

      Sil
  2. Annemle babam 2 gündür burdalar, ay sana nasıl empati yapıyorum şu noktada anlatamam :D Annem oyun oynarken dalmış çocuğun ağzına sabah meyve soktu ya zorla, bu da açtı keko, yedi farkına varmadan "baaak nasıl yedi ananesinden" diyor annem :D Allahım güleyim mi ağlayayım mı, en iyisi hiç görmemezliğe geliyorum yoksa keçiler kaçacak.. Bırakıyorum ne isterlerse yapsınlar biri sadist biri mazoşist, pek mutlu takılıyorlar aman boşver :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) karışmıcan bu durum da zaten onu öğrendım ben.alan memnun satan memnun hesabı.eee zaten aklı başında ınsanlar cıps,çıkolata,kola vermıyorlar allahtan dıye oyalıyorum kendımi

      Sil
    2. emin misin? :P iki doktoru bir çocuğa bakarken o yukarda bahsettiklerinin çoğuyla yakaladım ben (cipsle kola girmez eve allahtan ama dondurma çikolata öğün şeklinde veriliyor!!)

      Sil
    3. Torun aşkına herşeyı yapıyorlar demek:)

      Sil