4 Mayıs 2016 Çarşamba

Kabak Kaygana Tarifi

  Hazır mevsimi gelmiş,missss gibi kabaklar çıkmışken yeni tarifler denemenin sırası.Önce kahvaltılık olanlardan başlıyorum daha sonra salata,fırında peynirli yada lazanya şeklinde olanlarda gelicek kısmetsee:)
  Kabak kayganası bir nevi mücver gibi ama soğan yada havuç yok aynı zamanda yağda kızarmıyor.Daha çok pancake gibi yumuşak ve hafif.Ben dereotunu bol koyuyorum ve beyaz peynir yerine taze lor ekliyorum.
  Anne oğul bu sabah ki kahvaltımız böyleydi.Çocuğumunda yiyebileceği tarifler her zaman favorim.
  Kızartma olmadığı için hafif,yeşil,sağlıklı ve diyette olanlar içinde uygun,lezzetli bir kahvaltı alternatifi tarifim;

Kabaklı Kaygana

1 yumurta
1 rendelenmiş kabak
1 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı günlük süt
1 yemek kaşığı ruşeym
Taze lor peyniri
1 çay kaşığı kabartma tozu
Taze çekilmiş karabiber
İnce kıyılmış dereotu&maydanoz

Sıvı malzeleri çırptıktan sonra un ve kabartma tozunu ekliyoruz.Ben granit tavada yaptığım için yağ koymama gerek kalmıyor fakat az tereyağ eklenebilir.
Harcı ince tabaka halinde tavaya yayıp,önlü arkalı pişirip ılık servis ediyoruz.
Bu ölçüden (küçük boy tavada) dört tane çıkıyor.

Afiyet olsun..

2 yorum: