3 Haziran 2016 Cuma

Tuvalet Eğitimi : Mutlu Son :))

  Üstünden bir iki ay geçtiğinde tekrar yazıp durum güncellemesi yaparım demiştim.Anca vakit bulabildim.İşin garip tarafı iki aydır çok iyi giden çocuk bu sabah yatağını ıslattı! Daha yazmadan kendime nazar değdirdim:)
  Aslında ilk bir iki gün sıkıntılı geçsede valla unuttum bile:) Ufuuu ne rahatmış bezsiz çocuk.Yinede "keşke daha erken başlasaymışım" demedim.Bence tam vaktiydi.Hem işaretleri vermişti hemde az çok konuşup derdini anlatabiliyor oluşu önemliydi.Ayrıca pantalonunu ve çamaşırını indirebilmesi sonrasında sifona basıp,ellerini yıkayabilmesi vee bunları hep kendine başına yapabilmesi için en ideal yaştaydı.Bunlar çoğu anneye göre önemli olmasada ben her çocuğun öz bakım işlerini (yaşına ve fiziksel durumuna uygun olanları) kendisi yapabilmesinden yanayım.
  Bezi bırakışının tam 20. günü "anne aa geldi hadii hadii" dedi ve kendi tuvaletinin geldiğini haber verdi.İzmire gidene kadar hiiiiç birşey söylemiyor,sorunca "hayırr çişş yok" falan diyordu.Eğer ben saat başı götürmezsemde altına kaçırıyordu.Geçmiş yazılara,kazalara,gün gün neler yaşadığımıza "tuvalet eğitimi" etiketinden ylaşabilirsiniz.İzmirde ilk söyleyişinden sonra ev ahalisi kıyamet gürültüsüyle tebrik,alkış,kahkaha,aferin falan diyerek sarılıp,tebrik edince nasıl motive oldu.Çocuk milleti gazla çalışıyor anacım:) Artık "anne çiş,anne kaka geldi çabuuuk" diye ayrıcada söylemeye başladı.Bunların hepsi 20 gün içinde tam oturdu,bazı çocuklarda daha kısa bazılarında daha da uzun sürebilir bu bir süreç! Her çocuk farklıdır yani "3 günde tuvalet eğitimi" yazılarına aldanmadım ve beklentimi düşük tuttum.
  Bildiğiniz üzere ilk geceden beri bezsiz yatırdım.Bir iki ufak kaza dışında çok şükür sorunumuz yok.Daha geçe kalsak iyice inat dönemine girmiş olacaktık.Daha erken olması da zaten tuvalet olayının felsefesine uygun değil BENCE.Çünkü konuşamayan hatta yürüyemeyen bebeklere bu eğitim veriliyor, sürekli saatini gözlemlemek durumunda kalan yine anne oluyor.Çocuğu soy,giydir ufuuu çok iş.Ama konuşup,kendini ifade edebildiği anda öğrendiğinde çok rahat.Annem bana 18. aya gelmeden bezi bıraktırmış ama kendi işimi halledebilmem yine iki yaşı bulmuş.O kadar enerjiyi çocukla daha farklı oyunlara yada kendime ayırmam iyi olmuş diye düşünüyorum.Ama dediğim gibi herkesin kendi fikri, annem öyle rahat etmiş ben böyle rahat ettim.Hem önemli olan annenin isteğide değil zaten "çocuğun hazır olması!" Kimi çocuk daha erken kimisi daha geç hazır olabilir bu duruma.Zorlamamak ve sabırlı olmak çoook önemli.
  İlk iki gün resmen dağılmıştım.Hatta 3.gündü sanırım "Oyyyy bu bugun ki kaçıncı b.k beeee,el kadar vucuddan bu kadar çok şey nasıl çıkıyo offff" diye dövünüyordum."Bari parkeye yapsaydı yani halı olur mu ya" diye söylene söylene temizlik yaptım.Ağladım,zırladım,sonra..........Sonra akışına bıraktım,çocuğumu takip ettim,yeme içme saatlerinden kısa süre sonra tuvalete götürdüm,tablolar, stickerlar derken bugun ki rahata eriştik.Yaz gelmeden halletmek harika oldu çünkü bu sıcaklarda evde durmak falan gererdi bizi.Evler zaten sıcak,üstleride hemen değiştiği için bence yaz-kış diye bu duruma mevsimsel yaklaşmak yanlış.İşareti alınca kış diye başlamayıp havaların ısınmasını bekleyen şimdide çocuğu istemediği için zor durumda iki arkadaşım var.
  Şimdiiii minnak neler yapıyor? Dışarıda gezmesi,oyunu bölünsün pek istemiyor sanırım çünk uzun süre tutabiliyor.Yinede biz fazla geçirmeden uygun bir tuvalete götürüyoruz.Bir iki kaza sonrası duşta da tutmayı öğrendi "anne çişşşş çabuk hadii" diyor ve hoooop klozete oturtuyorum çişi yapıp tekrar küvete dönüyor.Denize ve havuzada çişimizi yapmamamız lazım diye ekliyorum tabi.
  Tuvaleti geldiğinde "Anneee çiş geldiiii" diye bağırıyor ve koşup banyonun ışığını açıyor, çamaşırını indiriyor, adaptörü yerleştiriyor.Oturmasına ben yardım ediyorum ve bitince indiriyorum.Sifonu çekiyor,ellerini yıkayıp,kuruluyor ama eşofmanını tam çekemiyor arka tarafı hep kıvrılıyor,ben yardımcı oluyorum.O hali çok tatlı:) Akşam uykudan önce tuvaletini yapıyor ama o gün fazla sıvı tüketmişse gece bir kere kaldırıyorum yoksa kendisi kalkmazsa ben uyandırmıyorum.Dışarıda tuvalete babasıyla gönderiyorum ki ayaktada yapmanın normal olduğunu görsün ve adapte olsun diye.Ama tabiki sağlıklı olan oturma şekli tek tercihimiz.Daha çok pratik ile ve büyüdükçe rutini daha da sağlamlaşacak ve oturacaktır.Şimdilik ufakta olsa hala "evebeyn desteği" alıyor ama bitti bu iş ohh:)
Herkese bezsiz rahat totolar ve kuru günlerrr dilerim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder