21 Aralık 2017 Perşembe

Gittik Gezdik Geldik

Merhabalar biz evimize döneli biraz oldu evet ama çamaşırları yıkayıp,evi düzenlemekten hiç bir işe vakit bulamadım.Sonra minnakın doğumgünü hazırlıkları vardı.Üstelik -6 dereceleri görüp burnumuz akmadan geldiğimiz yaban ellerden döner dönmez şuan 20lik diş sancısıyla kıvranmaktayım.Nazar bunlar hep nazar dermişim:))) Neyse gittik gezdik geldik cicim.Biz klasik rotaların dışında yerleri gezdik o yüzden vakit oldukça buradan paylaşmak istiyorum.Yani bir insan her Viyana’ya gittiğinde fi tarihinde yaşamış Sisi’nin nasıl lüks içinde yaşadığını görmek için eurolar saçar mı? Her seferinde?
Herkesin gezme anlayışı farklıdır tabi bazısı müzeleri sever,bazısı yeme içme için gider,bazısı ucuza seyahat etmeyi ister.. Bizim anlayışımız gittiğimiz yerde konaklayıp güzelce yiyip içmeli ve eğlenceli yerleri gezmek üzerine.Gece hayatı ilgimizi çekmiyor.Mesela neden Prag,Budapest,Münih yada Bratislava’ya gitmedim üstelik çok çok yakındı ama bir gün için,yani ne bileyim gitmiş olmak için gitmek istemedim.Olduğum yeri yaşamayı seviyorum ve herkesin tercihi kendisine diyorum..
  Şimdi gelelim aslında asıl olaya.Amaç Disneyland Paris’te Berkay’ın doğumgünü kutlamaktı fakat tam biletleri alırken birde baktım kiii oyuncaklarda 120cm sınırına takılıyoruz.Baya üzüldük ama tam 30.senesi kutlanırken orada oluruz kısmetse hem daha da eğlenceli olur diye düşünüyorum.Kısmet..
Neyse sonuçta soğuk vs demedik yola çıktık.Bu mevsimde avrupa uzaydan görülebilecek derecede ışıl ışıl ve çok güzel.Tabi bizde her yerde kurulmuş olan christkindlmarktları gezdik veee açık ara en iyisi Salzburg’ta bence.Ama bir daha niyetim en güzeli denilen
Nürnberg’tekine gitmek.(Bu mevsimde bir daha İstanbul’un batısına geçmek yok diye söyleniyorum ama bakmayın işte.)
  Müzikler,kokular ve insanların ayak üstü puncsh içtiği yerlerinin önünden geçerken gözümüz rengarek standlarda kalıyor.Her yandan ayrı bir koku geliyor burnumuza.Tabi ilk tercihimiz yumuşacık dokusu ve harika aromalı sosuyla kaiserschmarrn oluyor.Offf o baharatlı erik marmelatı yok mu yummmmy.Sonra artık allah ne verdiyse.. Fiyatlar genele göre ucuz fakat euronun durumu malum,biz *4,6 olarak hesaplayınca pek uygun değil.Gerçi bir yerden sonra artık ipin ucu kaçtı:)
  Yöresel tatları deniyoruz ve “kesinlikle görmeden dönmeyin” denilen yerlerden ziyade önümüze gelen sokaklarda dolaşmayı,lokallerin takıldığı yerlerde kahve içmeyi tercih ediyoruz.Daha birkaç yer planımızda var ama havalar soğuk olunca çocukla dışarıda vakit geçirmek zorlaşıyor.Kış için gezilecek yerler tamam birde “Yazın Viyana” turumuz olacak ama bu yaz değil artık.Yinede listemi yayınlarım çocukla gideceklere fikir olur belki.Genelde tüm gezi blogları gece mekanları ve müzeler üzerine,çocukla yapılabileceklerden bahseden pek yok o yüzden incik cıncık araştırıp bazı yerler buldum.Das lokal Benuş’um da saolsun:)

Neyse ilk önce oğlumun deyimiyle “şokolade fabrik” postu gelicek.İstemediğiniz kadar çikolataya gömülebileceğiniz çok eğlenceli bir yer.Devamı yarın:)))) Sonrada interaktif müzeler,yeme içme yerleri vs..