28 Mayıs 2014 Çarşamba

Gebelik Eğitimi-Doğuma Hazırlık Kursu

   Geçenlerde yine doğum eğitimindeydim.Yakın arkadaşım için tabi:))Bende önceden katıldığım için çok tavsiye ettim,oda heveslendi beraber gittik.
  Öncelikle çok faydalı,herbikeslere tavsiye ediyorum.Ülkemizde eskiden çok yaygın değildi fakat şuan;4-6 hafta arası süresi değişenler,ücretli-ücretsiz pek çok doğum kursu mevcut artık.Gittiğim hastanenin böyle bir imkanı olduğu için değerlendireyim dedim ve tam gün süren eğitimine katıldım.Bu da hatıra fotoğrafım:)
1gün oldukça yeterli oldu,haftalarca ne öğretiyorlarsa artık anlamadım.+32 haftalıklara verilen bir hizmetti,ben yine sonlara bıraktım +37de gittim:)
  Programın içeriğinde; uygulamalı gebelik eğitimi,gebelik egzersizleri,anne sütünün önemi,emzirme,bebek banyosu-masajı uygulamalı olarak gösterildiği gibi loğusa dönemi ruh sağlığı ilede ilgili rahatlatıcı konuşmalar yapıldı.
  Açılış konuşmasını yapan bayanı yetersiz buldum(hasta hizmetlerindendi)bu eğitimi sürekli veriyor olmalarına rağmen,üç dakikalık konuşmayı elindeki kağıttan okudu cık cık.Ben sayfalarca sunumu ezbere yapan biri olarak çok kınıyorum kendisini.Ama eğitim oldukça bilgilendirici ve güzeldi.Verilen ikramlar sağlıklıydı.Sonunda hatıra çekimi ve doğum albümü hediyesi için çekiliş yapıldı.Bazı markaların hazırladığı hediyeler ve kitapçıklar,
deneme boyu ürünler ve hastanenin broşürleri(estetik,yağ aldırma,cilt bakımı,doğum,diş bakımı) verildi.
   Doğumhane sorumlu ebesi,güleryüzlü ve sempatik bir bayandı.Çok bağırmayın,enerjinizi doğum anında ıkınmaya saklayın,tabi kolay değil ama yapabilirsiniz,hadi yavrularım diyerekten gazı verdi:)Doğum uzmanıda biz meraklı ve okumuş gelmiş gebeşlerin soru bombardımanını sabırla atlattı.Nefes egzersizleri,doğumu kolaylaştıran pozisyonlar uygulamalı yapıldı.Oyuncak bebeklerimizi sardık,altını değiştirdik,yıkadık,masaj yaptık bide emzirdik:))Çocuk hastalıkları uzmanı,yenidoğan sarılığı ve bakımı hakkında bilgi verdi.
  Fakat psikolog bayanın konuşması iyi başlayıp,doğru bulmadığım bir tavsiye ile bitti.Zaten karşıda çıktım hemen ve örneklerimide verdim.Doğuma eşlerinizi alırsanız sonradan uzaklaşabilirsiniz,iyi değil,böyle gelen çok hastam var dedi.Bence şikayete gelenler zaten eşlerine çok bağlı değilmiş.Bebeğinin doğumuna tanıklık eden,kordonunu kesen,fotoğraflarını çeken,eşine destek olan çok erkek bunun bir mucize oluşundan bahsediyor.Abim mesela;eşinin ilki sezaryen,ikincisi normal doğumuna girdi,çıktığında çok mutluydu.Sordum saçmalama biraz kan gördün diye karından soğumak ne,insan onumu düşünüyor dedi.Yakın bir arkadaşım,eşime destek konuşması sırasında; doğum anında karısının o güçlü halini görünce yeniden aşık olduğunu anlattı.Daha o kadar çok örnek varki.
Ama eğitim genel olarak ihtiyaçlarımı karşıladı,içimi rahatlattı.
  Veee birçok şey gibi doğumda,anne olmakta; görmekle,duymakla,okumakla olmuyor,yaşayarak öğreniliyormuş.O minicik,sevimli yavru zaten kendine bir güzel baktırıyormuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder