16 Eylül 2014 Salı

Browni Kurabiye Tarifi

  İlk defa oğlumun diş buğdayında denedim ve çok sevdim.Bir arkadaşımdan aldığım için orjinal tarif kime ait bilemiyorum.Ama oldukça pratik ve kolay 15dk içinde yapıp fırına yollamıştım bile:)

Malzemeler;

• 2 yumurta
• 1 paket margarin
• 1 çay bardağı fındık yağı
• 2 kahve fincanı toz şeker
• 1 paket kakao
• vanilya
• kabartma tozu
• aldığı kadar un

Şerbeti için; 1su bardağı süt
                   1su bardağı şeker

Yapılışı;
Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri katıyor ve unu yavaş yavaş ekleyip iyice yoğuruyoruz.Zaten ele yapışmayan yumuşak bir kıvam alıyor.
Yuvarlak şekil verip,yağlı kağıt sarılı tepsiye dizelim ve üzeri çatlayıncaya kadar 170 derecedeki fırında pişirelim.
Şerbet için; süt ve şekeri ocağın üstünde iyice çırpıp,soğumaya bırakıyoruz.
Ilık kurabiyeler soğumuş süte batırılıyor.3e kadar saysanız yeterli.Borcama geri dizip,kalan şerbeti üzerine dökenilirsiniz.
Üzerini süslemek için toz antep fıstığı,hindistan cevizi kullanılabilir.

*Ben şerbet yapmadım sadece soğuk süte batırdım kurabiyeleri okadar.Zaten tatlı olduğu için çokta şeker eklemek istemedim.

Afiyet olsunn..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder