25 Eylül 2014 Perşembe

Teknoloji Çağı Bebekleri

  Bugun doktoru beklerken,yanımızdaki kadınlar muhabbet ediyor:
- ayyyy teyzesi ama çok akıllı buu.daha 13aylık bak telefondan nasıl resimlere bakıyor.zeki kızım benim telefonun kilidini bile açıyor,internetten test yaptım üstün zeka çıktı zatiii..
- maşallahh! valla bizimkide tablette oyun açıyor,yutubu açıyor felan.iyi beslendim tabi ben hamileyken ya!
......bıdı bıdı bıdııı

  "Bir çocuğun harika internet kullanıcısı olması bir zeka göstergesi değildir!Teknoloji kullanmayı öğrenmek,diş fırçalamayı öğrenmek kadar basit bir davranıştır.Bir çocuğun arkadaş edinebilmesi ve arkadaşlarıyla oyun kurması ise bir zeka göstergesidir." Nerde okuduğumu hatırlamıyorum ama ne doğru bir söz.
 
  Zamane bebelerinin eskiye göre çok daha zeki doğduklarına inanlar(sürüm farkı elbetteki vardır da),elektronik aletlere olan ustaca yaklaşımlarına şaşırıp bebekleriyle övünüp duruyorlar.Halbuki bu davranışlar kuşak farkından dolayı.
 Çocuklarımız artık ileri teknolojinin içine doğuyor.Teknolojik cihazları kullanabilme konusunda çoğu yetişkine göre daha becerikliler."z kuşağı" çocuklarındaki bu yatkınlık,doğduklarından itibaren bu ürünler ile içiçe olmalarından kaynaklanıyor.
  Teknoloji ile içiçe olan hayatın artıları olduğu gibi çok sayıda zararıda mevcut tabiki.Aşırı çeşitlilikten dolayı doyumsuz çocuklar ile dolu ortalık.Depresyon,kişilik bozukluğu,asosyallik,obezite,görme bozukluğu,oyun bağımlılığı,dikkat eksikliği,hiperaktivite,teknoloji bağımlılığı...bunlar sadece şuan aklıma gelenler.Oyun çağındaki ve algısı son derece açık olan çocukların,görsel ve aşırı renkli uyarıcılara maruz kalması bu durumları tetikliyor.Bebeklerimizi cezbedici bu görsel uyaranların etkilerini azaltabilmek adına dans,spor,sanat gibi aktivitelere yoğunlaştırmaya çalışmak lazım.Oyun gruplarına katılabilir,yaşıtı bebekler ile vakit geçirmesini sağlayabiliriz.Sevdiği bir spor dalıyla ilgilenmesine destek olmalı,dışarıda vakit geçirtmeye çalışılmalı,fiziksel ve zihinsel aktivitelere yönlendirmeye uğraşılmalı diye düşünüyorum.
  Onlara sunduğumuz envai çeşit oyuncak,oyun konsolları,tabletler,cep telefonları,çocukları doğadan ve hayvanlardan,beşeri ilişkilerden uzaklaştırıyor.Elektronik oyuncaklar tüketime,bilgisayar oyunları ise şiddete,yalnızlığa ve asosyelliğe alıştırıyor.Üretkenliği öğretebilmek için onlara rol model olabilmek lazım.O bir köşede oynarken siz akıllı telefonunuzla oynarsanız,oda oyunu bırakıp telefonla oynamak isteyecektir normal olarak.
  Eee dünya digital çağı yaşarken benim çocuğum çelik çomakmı oynıyacak?Tabiki hayır!Onları bu gelişmelerden uzak tutabilmek zaten mümkün değil.Ama oyunları ve oyuncakları alırken seçici olabiliriz.Tv izliyorsa tv ye,konsollar ile oynuyorsa oyunlara,internette vakit geçiriyorsa gözetim dahilinde ve sınırlı kullanımlar getirilmeli.Bilinçli ve doğru kullanmayı öğrettiğinizde yararları bile var.
  Sosyal ve kolay iletişim kurabilen bireyler yetiştirebilmek için öncelikle anne baba bilinçlenmeli ki sorumluluklarının farkında olsun,çocuğunu doğru yönlendirebilsin.

Çocuklar tuvalete yapmayı öğrenirken canları sıkılmasın diye böyle bişi çıkmış.Fikir anası bizim alt komşu olsa gerek:)

"Parkta hastalık kapar dışarı salma,tv zararlı izletme,oyun oynamak ister ev işiyle ilgilen...yada sana bulaşmasın diye odasına tv koy,iki dakka internete faceye gireceksin diye eline cep telefonunu ver.."ohhh ne güzel! "Ee işim gücüm kalıyor napayım azıcıkta tv izlesin bir şey olmaz,bilgisayarda oynasın daha iyi dışarda sigaramı içiyorlar napıyorlar bilemem",diyen bir tanıdığımız çocuğunun evden hiç dışarı çıkmamasından ve hiç arkadaşı olmamasından yana çok dertli şu aralar.
  Oyunlar çocukları geliştiriyor,herşeyi oyunla öğreniyorlar ve sosyalleşiyorlar.
Ben oğlumu yaşıtı bebeklerle oynatıyorum,farklı insanlarla tanıştırıyorum.Bebek yüzmesinede gidicez kısmetse.İşimi gücümü o uyurken yapıyorum.Uyuduğu zamanlarda internete giriyorum ki eğer telefonla oynuyorsam zaten gelip elimden alıyor,ya fırlatıyor yada dişlemeye çalışıyor..Bazen bıksamda beni dahil etmek istediğinde onunla oyun oynuyorum..Sonuç insanlarla iletişim kurmaya çalışan,sürekli gülümseyen,farkındalığı çok yüksek,meraklı,aşırı aktif bir bebek:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder