25 Haziran 2015 Perşembe

Fırında Makarna (+18ay)

  İce ek gıda almaya başladığı ilk hafta püre yesede hemen ardından pütürlüye başladı.Aynı zamanlarda eline ev yapımı bebe bisküvisi yada bir dilim elma veriyordum.Sonra 10.ay itibariyle kuru fasulye,nohut,kuzu pirzola,bezelye gibi yemekleri ezilmeden taneyle yemeye başladı.Şuan çekirdekli meyveleri bile rahatlıkla yiyor.Çekirdekleri çıkarıp yanındaki yedek tabağa koyuyor, bide aferin bekliyor beyfendi:)
  Bu tarifi ise son bir aydır iç malzemesini değiştirerek yapıyorum.

Fırında Makarna
Yrm paket tam buğday makarna
Bir havuç
Bir kabak
2 diş sarımsak
Haşlanmış tavuk 
Yrm kase bezelye

Beşamel sos için;
1 yk tereyağ
1 yk un
2,5 su bardağı süt
1 kase rendelenmiş beyaz peynir&kaşar

Makarna haşlanırken ayrı bir tencerede sebzeleri haşlıyoruz.Beşamel sos için yapı eritip unu kavuruyor sonrada iyiyce çırparak sütü ekliyoruz.
Tüm malzemeleri fırın kabına koyup 170 fırında 15dk kadar bırakıp,en son üzerine peyniri serpip erimesini bekliyoruz.

Beşamel sos olmadanda yapılabilir fakat biraz kuru oluyor.İçindeki sebzeleri mevsime göre çeşitlendirebilirsiniz.

Yemeklerin seçilmediği,annelerin suratına püskürtülmediği,annelerin ne pişirsem ne yer acaba diye paralanmadığı günler diliyorum:)

3 yorum:

  1. Sen var ya, çığır açtın şu an gözümde.. Yahu bu minik kaplar ne mantıklı hakikaten mini mini porsiyonlar için. Muffin tepsisi var bende sırf muffin için kullanılır sanki, hiç yaratıcı değilim mutfakta (zaten itiraf edeyim çok da berbat yemek yapıyorum o da var tabii ailemizin iştahsızlığında etken) Bu tarifi deniycem ama bu gece 2 yaşındaki kızımızla sushi yemeye gidiyoruz biz hahahaha

    YanıtlaSil
  2. Wuuuu afiyet olsun:) ben daha neler yapıom o muffın kaplarında ohooo.bir hafta tatile çıkıyorum gelince tarifleri yazayım hep çok kolaylar kahvaltılara dene hoşuna gidebilir

    YanıtlaSil