22 Haziran 2015 Pazartesi

18.Ay İtibariyle Beslenme Düzeni

  İki yaşa yarım kala ek gıdada baya ilerledik diyebilirim.Hala emmeye devam ettiği için (günde 6defa) tam bir düzen olmasada iyiyiz.
 Bugun doktor kontrolüne gittik, aşılarını yaptırdık, sağını solunu iyice kontrol ettirip evimize döndük.Sırtındaki hafif döküntü gıda alerjisi falan değil isilikmiş.Yeni birşeyde denememiştik zaten,o yüzden de biraz telaşlanmıştım ne oluyor diye.Beyaz tenli bebe zor anacım zor.Güneşten kızarır,accık aşkla seversin kızarır,dokunursun kızarır.Alerjiye yatkın olur,nemlendirme ister..Neyse kilo ve boyda her zamanki gibi 5-6 ay kadar önceden gidiyoruz.(maşallahh çocumaaa)
  İce ne çok iştahlı nede iştahsız bir çocuk.Anneme sorsan aç:) bana sorsanız yeteri kadar yiyor.Blw taraftarı olduğum için çocum kendi kendini beslemeye devam ediyor fakat çorbayı hala ben içiriyorum.Kaşıkta kullanıyor ama sıkılıyor,o bıdı bıdı bir şeyler anlatırken ben ona çorbasını içiriyorum.Yemek saatlerinde en başta olduğu gibi mama sandalyesinde, tv yada telefon olmadan devam ediyoruz.Etrafa döküp saçma minimuma inmiş olsada, üstünü başını batırmaya yeni boyutlar bile kazandırdı:) Özellikle baba gelmeden önce akşam yemeğimizide yemiş oluyoruz çünkü babamızın maalesef sınırları yok:(Herşey serbest ve bu sürekli tartışma sebebi.Ağlamasına dayanamıyor hatta öyle ki çocuk hasta nefes alamıyor, burnunu temizletmiyor bana o yokken yapıcakmışım, ağlıyormuş yazıııkkk.. Allahtan hayır dediğim şeylere evet demiyor da katlanıyoruz işte napcenn:)))
  Oğluşun özellikle bazı gıdaları çok iştahla hüplettiği "mmmmm,yamyam" gibi sesler çıkardığı doğrudur:) Bunlar şimdilik köfte,domatesli bulgur pilavı,haşlanmış et,kırmızı erik,şeftali ve kiraz.
  3 ana ve canı istedikçe ara öğün alıyor.Gün içinde bir kaç kez meyve yer.Ceviz,fıstık birkaç günde bir yiyor.Kuruyemişi hergün vermek istemiyorum.Bitki çayı içmeyi çok seviyor.Aynı annesi gibi lıkır lıkırrr su içiyor.Kahvaltısı 10-15 dk,öğlen yemeği 25dk civari,akşam yemeği ise 15-25dk arası tutuyor.Oynamaya başladığı zaman kaldırıyorum,acıkıpta emmeye geldiğinde, yemeğini tekrar teklif ediyorum.Herhangi bir gıdayı sevmediyse, bir süre sonra farklı şekilde tekrar veriyorum.10.ayında bir anda bıraktığı süt ürünlerinden ayrana, sevgi dolu bir dönüş yaptık.Günde iki çay bardağı soğuk ayran içiyor,içi yanık oğlan:) Ve evet soğuk içecek veriyorum,çok önceden alıştığı için hiçbir sorun yaşamadık.Pekmez yada bal hala vermiyorum.Zaten tatlı şeyleri sevmiyor.
Klasik bir günden örnek vermek gerekirse;
 
Örnek Menü 1

07:00 kalkar kalkmaz emiyor
09:00 yumurtalı maydanozlu ekmek(yarısını yiyor),3 zeytin,iki ceviz.bir çay bardağı bitki çayı eşliğinde
11:00 yarım muz/yarım elma/yarım şeftali (keyfinin kahyası hangisini isterse)
14:00 uykudan kalkınca önce emiyor
15:00 4 köfte,bir kase sebzeli bulgur pilavı.bir çay bardağı ayran eşliğinde
17:00 bir kase çorba
19:00 2pirzola,bir kase fırında makarna.yarım çay bardağı ayran eşliğinde
20:30 uyku öncesi emiyor.mama kesinlikle kabul etmiyor:(

Örnek Menü 2 

07:00 uykudan kalkınca emme
09:00 pancake,waffle yada otlu omlet,3-4 zeytin,yarım salatalık.bitki çayı eşliğinde
11:00 yarım kase kadar kırmızı erik/kiraz/çilek
14:00 uykudan kalkınca emiyor
15:00 etli kuru fasulye,bir çay bardağı ayran eşliğinde
17:00 bir su bardağı YEŞİL sebze-meyveli smoothie yada sebze çorbası
19:00 fırında tavuk yanında ızgara sebze ve bir çay bardağı ayran eşliğinde
20:00 ev yapımı dondurma
21:00 uyku öncesi emiyor

Herşeyi silip süpürmüyor tabiki ama yiyor işte.. 


7 yorum:

  1. Oyyy maşallah, afiyet sağlık olsun. Valla ne özendim sana, keşke ben de böyle besleyebilsem, evet herşeyi kendi yiyor, bıçak da kullanıyor artık ama gel gör ki gün içinde toplam yediği senin oğlanın mesela öğle yemeği olarak yediği kadar :D 10 kilo kızdan ne bekliyorum ben de bilmiyorum ama aaah ah çok imrendim. Maşallah tekrar!

    YanıtlaSil
  2. Bende oturup onunla yiyorum yawru gördükçe iştahı açılıo herhalde:) küçükken annem zorla yedirirmiş ama sonradan böyle açılmışım işte:))

    YanıtlaSil
  3. bu ayın 18inde ege de 18 aylık olacak. ice emdiği için belki formül süt vermiyorsundur ama belki bilirsin, ege 6 ay emdikten sonra sütüm kesildi malesef. formül süt veriyoruz. son 3-4 gündür içmiyor. gece yatarken ,sabaha karşı uyandığında ve saat 11 civarı veriyorduk. hiç birini içmek istemiyor artık. gerçi bu ara çok hastalandı bir ilgisi varmıdır bilemiyorum ama... aaa bak şimdi yazarken aklıma geldi, biberonumu reddediyor acaba? bu akşam normal bardakta teklif edeyim sütü bakayım ne yapacak.. hay bloğunla 1000 yaşa emi. yazarken aklıma geldi :D

    du bakalım akşama deniyeyim, sevgiler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) tatlı kadınsın.formül süt verdik ilk başta ama sonra kabul etmedi.biberonu hiçbir şekilde almadı.alıştırma bardağıda kullanabilirsin ama tadından da artık hoşlanmıyor olabilir çünkü çok çeşitli gıdalar tadıyor.formül sütün tadı oldukça yavan çünkü.doktoru gelişimini nasıl buluyor?çünkü 18 ayda formül sut verenlerde bırakıyor ve sadece yemeğe devam ediyorlar ya ondan sordum

      Sil
    2. Ay geçmiş olsun buarada:( hastalık döneminde en kötüsü şu iştahsızlık ve azalan sıvı alımı oluyor zaten..

      Sil
    3. o gece denedim bardakla vermeyi. ayyy o neydi öyle ya kokusu bile çok kötü, yavrum nasıl içiyormuş onu. (içmedi)
      yine üşenmedim hepsini dökme pahasına ya içerse diye her akşam sabah ve gece hazır ettim sütünü ama içmedi ta ki bu sabah 6 ya kadar. 6 da uyandı 'tüüü tüüüü' dedi yavru kuş. süt istiyormuş. geceden 90lık su hazrılamıştım onu yaptım. ama olsa daha içecekmiş, içim gitti tabi anlayacağın gibi:) sanırım burnundan dolayı içemiyor biberonla. bi geçse şu hastalıklar...
      iltifatın için de çok teşekkür ederim ;)

      Sil
    4. Umarım bir an önce gecer..geçmiş olsun tekrardan.

      Sil