15 Temmuz 2015 Çarşamba

Tuvalet İletişimi ve İce

  Sezon açıldıııı:) Totolar bezsiz,anneler uğraşta.Tuvalet eğitimi, en güzel sıcaklarda verilir diye düşünen memleketim annesi, geceleri ıslanan yatakları, evin dört bir yanına yapılmış kakaları temizlemekle meşgul.Valla ben henüz poklu donları yıkamaya hazır değilim:) Valla ister üşengeç deyin,ister umursamaz, bende size derim ki "uzmanlar da önermiyokiii". Gece uykulu çocuğu kaldır,işet yada altını ıslatmışsa üst baş değiştir.Psikolojik olarak iki taraf içinde zor bir dönem."Gündüz başlayıp gece başlamamak ta çocukta kafa karıştırıcı oluyor..amannn ne zor işlermiş bunlar a dostlar.
  Yaz geldi ve çocuk artık 1,5 yaşında diye herhangi bir baskı altında hissetmiyorum kendimi.Zaten oğlumda henüz hazır değil! Kışında evimiz sıcacık, o yüzden mevsimsel bir derdimizde yok.Ayrıcaaaa "erken verilen tuvalet eğitiminin" ciddi sorunlar yarattığını da iyi biliyorum.Bakmayın siz sosyal medya da "amannn doktorları,psikologları dinlemeyin siz başlayın şekerim.onlar nerden bilcek,ben yaptım oluyor bak" diyen annelere.
  Güzel ülkemde tuvalet eğitiminde en önemli koşul, çocuğun hazır olması değil maalesef.Mahalle baskısı,anane&babane  dırdırı,bu işi çoktan halletmiş annelerin "aaa seninki hala bezlimiiii","geç kalmadınız mı sanki" ve benzeri lafları daha etkili.15 günlük bebeğine bu eğitimi vermeye başlayanlar var(!) Bu fikir hoşunuza gittiyse bakınız.

Toplumumuzda çocuğun yaşından önde olması çoook önemli bir şey.Erken yürümesi,kendi uyuması,erken konuşması,tuvalet eğitimini erken halletmesi...Bunları hallettiyseniz süper annesinizdir.Ve artık diğer anneleri rahatça eleştirebilirsiniz çünkü bunu hak ettiniz.(pehhh pehh)
  İce zorlu iki yaş sendromuna girmeden tuvalet ile tanışsın istedim.Öncesinde yapılan bu hazırlıklara tuvalet iletişimi deniliyormuş madem öyle olsun,iletişim halindeyiz şuan.Oğlum iyi bir gözlemci.Sevdiği herşeyi muhakkak taklit ediyor.Tuvalete girince ne olup bitiyor,sifona nasıl basılıyor,kıyafet nasıl çıkarılır, hep bir deneme halinde.Dakikalarca klozette oturtulmadığı için de şuan bir tuvalet korkusu yok.Bezin ıslanmasından rahatsız değil fakat kaka yapıldımı hemen bezini çekiştirerek geliyor.Aslında bezde dahil kıyafet falan hiçbir şey istemiyor:)Erkek çocuklarında sık görülen birşey ama kız çocuklarıda belki böyledir orasını bilemiyicem.. Günde 3-4 kez tuvalete gidip bir kaç dakika oturuyoruz.Sürekli sormak yerine bir kaç kez tuvalete götürmek daha etkili olur."Çişşşşşş çişşşşş" diye telkin etmiyorum:))) Ama bu sesler çocuğu şartlayabiliyormuş aklınızda bulunsun.Hafiften üfleyin,ürperir yapar çişini diyenler okudum ama bana pek hoş gelmedi açıkcası.Öğlen uykusundan kuru kalktığı için bazen bezsiz yatırıyorum,rahatlığını fark etsin diye.Kalkınca klozete oturtuyorum sadece bakınıyor ama bezi bağlar bağlamaz yapıyor.Çişli kakalı kitaplar ise hiç ilgisini çekmiyor.
  Aslında altının kuru olmasıda rahatsız olmasını engelliyor."çişimi yapıom popom kupkuru kalıyooo" bezleri çocuğu pek rahatsız etmiyor.Eskiden kullanılan bezlerin rahatsızlığı düşününce anlıyorum, bizim nesilin neden erkenden tuveletini öğrendiğini:) Anneme kalsa ona bir hafta bırakayım halledicek.Zorlayıp strese girmeye gerek yok ki.Hatta tuvalet anlarını yakalayamamın bile çok önemi yok.Amaç hemen söylemesi değil,alışması.
  Tuvalet eğitimi, bunu erken vermeye çalışan anneler için bir kabus olsada öncesinde iletişime geçen ve çocuğun hazır olduğunu hissettiği an başlayan anneler için daha rahat geçiyor.Kararlı ve gerçekçi olmak çok önemli.Bilmem kimin kızı bir haftada öğrenmiş diye baskı altında kalmadan,gerçekçi bir süre hedef koyulmalı.Kazalara kötü tepki verilmemeli.Cesaretlendirici olunmalı.Kullanacağı aparatı kendi seçmesine izin verilmeli.Ben lazımlık almadım onun yerine iki çeşit adaptör aldım.Neler aldım, hangilerinden memnun kaldık onlarıda yazıciimm.
  Şimdilik benim istediğim ilk aşamaya gelmek.Ne mi bu ilk aşama; annenin hatırlatmasına,çocuğun başını "çiş varmı,kaka varmı,çişşş çişşş" diye yemesine gerek duymadan tuvalete giden çocuk:) Hadi beklentimi azcık düşük tutayım,en azından farkındalık oluşması da işimi görür.

Strese girmeyin,strese sokmayın.Kuru günler efemmm
  

2 yorum:

  1. Bu konuda okuduğum en rahat yazı dizisi seninki, o nedenle bence ice'da rahat rahat zamanı geldiğinde sıkılmadan gerilmeden öğrenecek :) Umarım ben de senin gibi rahat olabilirim (zamanı gelince hahahahah)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bezi atmadık ya rahatız tabi:) kimbilir neler yapcak sıpa daha dün duş için soymuştum,ben küveti doldurana kadar işemiş bide beni götürüyor "anne bakk bakk" diye.şahsına münhasır bi bebe olduğu için zaten istemediği hiç bir şeyi zorla yapmaz bekliyip göriciğiiz:)

      Sil