23 Temmuz 2015 Perşembe

Etkinlik Annesi Olamasam da

  Tam teşekküllü bir "etkinlik annesi" olamasam da (niyetimde yok zati),evde olduğumuzda (nadiren), bende çocuğumu oyalayacak bir şeyler arıyorum.
19.ayına gelen oğluşum, saolsun hala bir totosunun üstünde 10dk durmuş değil.Bizi anca deniz,su,kum,koşmaca,tırmanmaca paklıyor.Evde olduğumuzdada yapboz,eşleştirme oyunları, akülü arabası ve plazma car en büyük eğlencesi.Evin içinde heryere bununla gidiyor:)
 Yaşıtlarıyla vakit geçirsin diye daha çok oyun alanlarına ve parklara gidiyoruz.Dış mekan aktivitelerini ikimizde daha çok seviyoruz."Kaliteli zaman geçir şu çocukla, artık ana renkleri bilmeli, sebzeleri öğretsene,bak benim ki bilmem kaç şeyi anlıyor" diyen tanıdıklar da var saolsun.Proje çocuk yetiştiriyorsunuz diyormuyum ben size hiç? Hıı.. Sayelerinde kendimi kötü hissettiğim zamanlar oluyor tabi yalan değil.Acaba çocuğumun gelişimi için daha mı çok endişelenmeliyim diyorum.Ama yapay oyun alanı yaratıp ta "bak buu kırmızıııı,bu yeşilll" dediğim de oğlan oralı bile olmuyor.Parkta tahterevalliye bindiğinde "yukarııı aşağıııı" diyerek oynattığımda ise hoşuna gidiyor ve sanırım böyle öğrenmesi daha iyi.
  Yeni nesil süper anneler, benim gibi raad insanları bile "bende mi problem yahu" dedirtebiliyorlar.Bakımlı,evi temiz toplu,her gün çocuğuna etkinlik üreten,yemeği her daim hazır falan kadınlar var ya hani...Sonra düşünüyorum da aslında çoğu göstermelik paylaşımlar olmalı.
 Hem uzmanlar sürekli aktivite üretilip,bilgi yüklemesi yapılmasının doğru olmadığını da söylüyorlar.Ayarı nasıl olur bilemem tabi.Çünkü bugün bir "çocuk gelişimi uzmanı" bile "henüz 2 yaşına bile gelmemiş çocumm rakamlara çok takıntılıı,çift haneli rakamları bile biliyor" diye yakınıyor.Sonuçta bunları her gün iki saat sen oynatmışsın bu çocuğa.Doktorlar ve pedegoglar, 0-4 yaş arası çocukların sayılarla haşır neşir olmasını doğru bulmuyorlarken hemde! Bir başka anne ise çocuğunun sürekli yarım türkçe yarım ingilizce konuşmasından şikayetçi."anne canım icecream istiyor,white car binip gidelim hadiiii" diyebiliyormuş.Bunları tecrübe edinip fazla yükleme yapmamaya ,kendimide bu konuda daha iyi hissetmeye davet ediyorum.Sonuçta onunla dansta da etsem oyun oynamış oluyorum,yemek yapsam da,odasını beraber toplasakta.
  Ayına göre normal gelişim gösterdiği sürece bende "erken öğretme ve gelişim kaygısı" ile üst üste yükleme yapmaya çalışmayacağım.Son dönemlerde yaşından erken hareketler sergileyen çocuklar revaçta olsa da asla çocuğumu başka çocuklar ile kıyaslamayacağım ve yapanlara da izin vermeyeceğim.Heleki  "doman metodu" ile okul öncesi çocuğuna okuma-yazma öğreten,mükemmeliyetçi annelerden ardıma bakmadan kaçıcam.Oğlum için planlı oyunlar elbetteki kuracağım (hatta burdan paylaşırım da) ama asla o uyanıkken nette gezip dolaşmadan,beraber geçireceğimiz vakitten çalmadan ve sıkıldığı zaman zorlamadan! Televizyon,tablet yada telefondan mümkün olduğunca uzak dursun yeterli şuan.
 Önceden de dediğim gibi eşleme ve hafıza oyunlarını çok seviyor.İyi de vakit geçiriyoruz oynarken.Tabi kutu kutu oyunlar alsam da artık aynı şeyler sıkıcı oluyor,bende nete daldım ve birsürü "ücretli-ücretsiz yazdırılabilir" oyun indirdim.Sevdiği şeylerle oynasın yavrumm napim.. 
Buarada hepsini paylaşıcam tabikisiii:) Bikaç anneye bile faydam dokunsa ne mutlu bana.

* Şuan Kaş tatilimizin ikinci günü,ben şezlongta uzanmış maltımı yudumluyorum pattisimi yiyorum ohhh misss:)))Boyle resım koyabılırım mesela demi ama yok işte durum boyle değil. Tam 3 saat aralıksız ağlayıp bağırıp yakınan bir çocukla uğraşıyordum.İki yaş sendromu tüm hızıyla evimizi sarmış durumda.. Neyse sonunda uyudu ve yııhuuuu itsaaa sammır taymmmm beybiii ben denize kaçarr:))))

2 yorum:

  1. Ahahaaa : ) ben de kendimi sucluyodum hicbir sey ogretmiyorum diye. Varsa yoksa kovalamaca, dans, ziplamaca. Bence boyle ogrensin daha iyi. Hem ben de egleniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama ohhh ne güzel,yaşasın çocuğunu yarış atına çevirmeyen rahat anneler:)) kreş,anaokulu,ilkokul vs niye var.hiçbir öğretmen okumayı,sayıları öğrenmiş çocuğu istemiyor,bu bir zeka göstergesi değil ezberdir hatta bu çocuklar daha başarısız oluyor diyorlar.oyunla öğrenme ve karşılıklı eğlenmek en sağlısı

      Sil