23 Ekim 2015 Cuma

Oğlumun Elmalı Keki

  Oğluma ve kuzenlerine oyun saatlerinde atıştırsınlar diye tuzlu/tatlı kekler de yapmaya başladım.Hahaha adam bildiğin çaya misafir kabul eden komşu teyze edasıyla tabaklarını herkese dağıtıyor:))) Neyse cıvıtmayalım..Bu elmalı kek oldukça besleyici bir seçenek.İçinde bolll bol elma ve ceviz var.Ve tabiki tam buğday unundan! İkimizede ıhlamur yapıyorum ve karşılıklı birer dilim yiyoruz.Tabikisi o hala döke saça ve yarım porsiyon yiyor ama olsun..

Elmalı Kek

3 yumurta
4 tatlı kaşığı agave (orjinalinde 1 su bard.şeker vardı)
1 su bardağı zeytinyağ
Yrm çay bardağı süt
3 elma
1 su bard.ceviz
2 çay kaşığı tarçın
2 su bard. tam buğday unu
1 paket kabartma tozu

Elmaları rendelemiyorum küp kesmeyi tercih ediyorum.Tarçın ve ceviz ile harmanlayıp bekletiyorum.
Yumurta ve şekeri iyice çırpıp geri kalan malzemeyi ekleyip,tahta kaşık ile karıştırıyoruz.Sonra elmalı harcı ekleyip 175 te ısıttığım fırına veriyorum.Yaklaşık 40dk içinde oluyor.Missss gibide kokuyor:)

Afiyet bal şeker ossun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder