1 Mart 2016 Salı

Klozet Kapağı Mevzusu

  Bir arkadaşım çocuğu tuvalet eğitimini tamamladığı için, ne kadar mutlu olduğunu belirten bir yazı ve video paylaştı dün.Video çocuğun değil tabiki, oyuncak bebeğine tuvalet eğitimi veren kızının! Çocuk tuvaletini yaptıkdıktan sonra ne yaptığına bakarken (daha o safhaya gelmediğimiz için bilemiyorum ama bakması gerekli mi cidden?) sifonu çekiyor ve "bayyy bayy" diyor.Gülerek "anne hava geliyor yüzümüzeee" diyor ve video bitiyor.Özelden hemen yazdım; 
"Kendi yaptığına da bakıyor mu?" ve "evet" dedi."Onun hava olmadığını biliyormusun peki?" dedim ve bir link attım.Önce kusmuş sonra beni aradı "nasıl ya bu ne ıyykkk" diye.
Ne olduğunu sizede söyleyim ki çoğunuz biliyorsunuzdur belki ama bilmeyen birinin de işine yarasın..
Sifon çekerken klozet kapağı kapalı olmalı!
   Dr. Öz bunun nedenini şu şekilde özetliyor; “Sifon çekildiğinde su partikülleri şiddetle çarpışırlar.Bu şiddet, su partiküllerinin klozetin alanının 5 metrelik alanına hızla dağılmasına neden olur.Partiküller beraberlerinde bakterileri taşırlar! Bu bakteriler idrar, koli basili ve bunun gibi birçok mikrobik maddeDir.Yani sifonu çekmeden klozet kapağını kapatmazsanız sayısızca bakteriyi banyonuzun her yerine havlunuzdan, diş fırçasınıza kadar her yere yerleştirmiş olursunuz.Yani klozet kapağını kullanımdan hemen sonra kapalı kapatmanız gerekir." 
  Ne kadar iğrenç değil mi? Aşırı titiz ve pimpirikli falan değilim sadece bağırsakta bulunan bir bakterinin, yüzümü sildiğim havluda bulunmasını istemem.Programda tam da bunu gösterdiği için arkadaşım kusmuş zaten.Bir gün önce programın konuklarından alınan diş fırçası,tarak ve havlu gibi malzemelerde sadece bağırsaklarda bulunan bakteriler varmış!!!
  Eğer klozet kapağı duş alırken de açık kalırsa, oluşan yoğun su buharının içinde zararlı madde oluşturur ve bu da her yere yayılır.Yaniiii kapatın yahu, kapatalım en iyisi.Ben zaten sevmediğim için kapatıyordum ama bunu öğrendikten sonra iyiki yapmışım dedim.Eşimide sürekli uyarırım "önce kapa sonra sifon çekk beyy" diye:)) Umarım yapıyordur.
Temizliği için gün aşırı bir kez ciflemek bile bence yeterli.Günde bir kaç kez banyoyu çamaşır sularıyla ovalayanlar biliyorum.Ciğerleri sigara tiryakilerininkilerden bile kötü durumdaymış:( 
Yani temizlik yapılacak diye normalden fazla kullanılan kimsayal temizlik malzemeleride ayrı bir tehlike konusu unutmayalım!

4 yorum:

  1. haklısın valla. bende kapatırım hep sifonu çekmeden önce. ama şu bay bay olayını okuyunca güldüm :)) ege beni hiç bırakmadığı için tuvalette de birlikte oluyoruz genelde. bende ilerisi için tuvalet algısı oluşsun diye ne yaptığımı anlatıyorum tuvaletteyken. neyse en son klozet kapağını kapatıp sifona basınca baaay baaay çişşş deyip el sallıyorum :))) alışmış artık sifonu çekince el sallıyor klozete doğru :D
    alem bunlar yaaaa. gel de kıtlama şimdi o eli :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuvalette bizde beraberiz:))gelio yokluyor arada meraklılar ya gercı alışsınlar da bir yandan.el yıkanıyor fln görüyorlar işte ne gusel.hahaha ah yerım o eli ama:)))bay baymışşş:)

      Sil
  2. Çok faydalı bir paylaşım olmuş. Elinize sağlık. Benim kızım da illa görmek istiyor, bir de gurur duyuyor kendisiyle:) bakıyoruz sonra sifonu çekiyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))tamam anlaşıldı çocukların çoğu görüp elveda etmek istiyor yani.Okudum zaten vucutlarının bır parçası olarak görduklerı içinmiş.

      Sil