21 Temmuz 2016 Perşembe

Çini Eskizlerim

  Çini çok fazla sabır ve dikkat isteyen bir sanat dalı.Ben hamile kalmadan bir yıl önce başlamıştım ders almaya, oğlumdan sonra ara verdim tabi ama şimdi yavaş yavaş çizime başladım.Uzun bir süre sadece çizmekle meşgul olacağım sanırım.Minnak kreşe başladığında seramik dersi de almayı istiyorum bir süre.Ortaokuldayken Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nın açtığı yaz kampına gitmiş ve ilk defa orada seramik ve kil ile tanışmıştım.Yaz okulu dünyaca ünlü seramik sanatçısı Jale Yılmabaşar ile tanışmama da vesile olmuştu.Bizlere horozlu resmini çizdirmiş ve ufak tiyolar vermişti.O yaz ve ertesi iki yaz Beykozdaki bir çömlek atölyesinde ders aldım.Korunun içinde,doğayla başbaşa.. Enerjinizi o sert kili yoğurmaya kanalize ediyorsunuz,yalın ayak bahçedesiniz,trafik gürültüsü yok.. Düşünmek bile rahatlatıyor.Bir iki sene sonra oğlumla beraber derslere katılıcaz umarım.Şimdi dediğim gibi sadece çizim aşamasındayım.Kendimi geliştirip,tasarlamak istediklerime karar veriyorum..
Çini eskizlerimden bir kaç örnek..



2 yorum:

  1. Ne güzel, huzur dolu bir hobi.. Hepimizin ihtiyacı olan şeyler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi dikkat istediği için kendimi soyutlayabiliyorum bu yöndem benim için harika bir uğraş bu.

      Sil