30 Eylül 2016 Cuma

Fış Fışş Fırçala:)

  "Sabah kalktığımdaaa dişlerimi fırçalarımm,yemekten sonra ağzımı suyla çalkalarımmm da ta lala.." gibi son derece detone sesim ama sözleriyle uyumlu manasız hareketlerimle çocikimin diş fırçalama ritüelinin eşlikçisiyim. 
  Görüldüğü üzere o fırçalamaktan çok çiğniyor ama hakkını yemeyelim uğraşıyor ve çokta seviyor.Sorumluluklarının farkında bir çocuk,elinden geleni yapmaya çalıştığı için onu takdir ediyorum.
  Kendim dişlerime gerekli önemi vermedim hatta bir kaç gündür ciddi ağrı çektiğim için bugün kontrole gittim diş etlerinden tedaviye başlandı.Eşimin ki stresten olduğu için onu saymıyorum.Oğlum için çok daha dikkatliyim ama.2 ayda bir fırça yenilememiz tavsiye edildiği için gittiğimiz pedodontinin önerisine uyuyoruz.Çocuk diş hekimleri çocukların ilk dişleri çıktığı andan itibaren (bu bizde 5.ay civarıydı) gazlı bezle yada ıslak tülbent ile temizlik yapılmaya başlanmasını öneriyor.Henüz tükürme refleksi gelişmeyen çocuklar için ise günde iki kere macunsuz fırçalamak lazımmış.3 yaş civarında ise ise çocuklar için uygun olan (ben R.o.c.s kullanıyorum) diş macunlarıyla fırçalamak lazım.Ama en önemli detay çocuğun yemek sonrası mutlaka, özellikle şekerli gıda yenilmiş ise ağzını su ile çalkalamayı alışkanlık haline getirmesi! İceoğlan diş fırçalama alışkanlığı edindi ve seviyor.İlk diş hekimi kontrolü 1 yaşında oldu "korkmana gerek" bile demedim yok yere olumsuza kodlamak saçma geliyor bana.. Burada ilk diş muayenesinin nasıl geçtiğinden ve neler öğrendiğimizden bahsetmiştim.Şuan köpek dişi dediğimiz sivri olanlarda biraz lekelenme var ve rutin kontrolü yaklaştığı,bir sorun da olmadığı için bekliyorum.Bu sefer daha detaylı bir muayene olacak sanırım.Florür kaplama gibi uygulamalar hakkında bilgilendirmede yapacaklarmış gerekli mi bilemiyorum tabi.

2 yorum:

  1. Gizciim, ben de çok önem veriyorum ağız sağlığı ve bakımına. Yalnız burda önerilen özellikle 4 yaş altındaki çocuklarda kendi kendine fırçalamayı özendirmenin yanısıra günde 1 kez anne babanın çocuğun dişlerini güzelce fırçalaması.. Yani sadece kendilerine bırakmamak gerekiyormuş.. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben sadece akşam yatmadan önce o yapsın diye bekliyorum sonra bn fırçalıyorum çünkü sadece ona kalsa arka dişleri kuvvetlice temizleyemez haklısın ç.Onun dışında kendi yapıyor ama müdahele etmiyorum.Çok önemli tabi ağız sağlığı bir sürü başka şeye sebep oluyor:(

      Sil