3 Kasım 2016 Perşembe

Neden? Neden? Neden?


  Öyle bir an geliyor ki uzunca zaman konuşsun "ahh bir anne dese,seni seviyorum dese yada ne derse desin konuşsa" diye ağzının içine baktığınız çocuğun karşısında dururken "oyyhhh ne zaman susucak acaba,önüne atıştırcak birşeyler mi koysam?" diye sessiz sessiz düşünürken buluyorum kendimi:) Yerken bile konuşabiliyor gerçi.
  Neden? Neden? Henüz 3 yaşlarında bir çocuk günde kaç kez "neden?" diye sorar? Daha kaç farklı ses tonuyla kafanızı şişirirebilir acaba sefkiliii pişikologlarımızın bu konuda bi fikri var mı? Yoksa "neden sendromu" olmasın:D Onu bilemem de beni sendromdan sendroma sürüklediği kesin.

-beyaz araba neden gitti baba?

-o eskidi bizde yenisini aldık oğlum.

-neden eskimiş peki?


-neden çiş yapıyoruz annem?

-çok sıvı tüketiyoruz herşey içimizde kalamaz değil mi?

-çiş içilir mi?

-hayııırrrrrr!

-hehehehe niye? 

-çünküüü piss

-neden pis,kim demiş?

-blablablsblabla anlatıyorum sonra

-hımmm anladım annem,peki neden? 

-laynnnnnnnn!!!


-neden yağmur yağıyor?

-neden hasta oluyoruz?

-neden uyuyorum ben uyumasamda olur?

-neden giyinmek zorundayız?

-neden gemimiz yok?

-neden bebekler büyür ben büyümeseydim,neden büyüttün beni?

-nedennnnn buzdolabı var ki?

-neden gemimiz yok?! (buna vereceğim cevap için sanırım biraz daha büyümesi lazım..)



-annem? 

-hııı

-bebekler nerden gelir?

-o nerden çıktı?

-çok ağlıyorlarmış rüzgar öyle dedi,annesi almış hastaneden ama hep ağlıyormuş,biz almayalım.Hatta imza verin bana,bana imza ver bebek almayacağız diye dedimmm!

*İmza olayını,çek vs gibi şeyleri babası konuşurken duyup öğreniyor,kimbilir daha neler neler kaydediyor o minik haliyle.


Çocukların sorduğu ilginç sorulara doğru cevaplar diye bir kitap vardı sanki şuan tam hatırlayamadım ama bakalım birşeyler bulup,okuyup,araştırmam lazım çünkü zor sorular hatta pek hazır olmadığım konulardan gelmeye başladı.

Ne çabuk büyüyorlar yahu..



2 yorum:

  1. :))) Almanlar bulmuş çözümü, çocuk neden? diye sormayı abartınca şu tekerlemyi söylüyorlar: Warum? Banane Krumm! (Almanca: neden? muz eğri?)
    Hatırlıyor musun Maya 2 yaşını az geçmişti bu neden? dönemine girdiğinde, hala çıkmadı! Ben anlıyorum seni :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))ama nedeeenn? Tekerleme ıyıymiş bak bende boyle yapayım.Hala mııı? Eyvahh eyvahh

      Sil