21 Kasım 2016 Pazartesi

Okul Sonrası Beslenme Düzeni

   6 ay kadar aralıklarla yazdığım beslenme,ekgıda etiketli yazılar ile oğlumun gelişimini takip ediyorum.Eski yazılara bu etiketlerden ulaşabilirsiniz.
  İceoğlan okula başladıktan sonra hayatımızda bazı değişiklikler oldu tabi.Oyun dikkat süresi biraz daha uzadı (ama yeterli değil),odasında tek zaman geçirmesi ve öz bakım becerileri gibi.Beslenme ise bayaaa değişti diyebilirim.
  Okulda tencere yemeği pişiyor,organik,temiz ve özenliler.Tüketilen markaları biliyoruz,kızartma yok,çok şekerli gıdalar zaten yok.Sabah kahvaltısı,öğle yemeği ve ikindi vaktide kek,poğaça,meyve,kurabiye gibi yine kendi mutfaklarında pişen atıştırmalıklar yiyorlar.Sabah kahvaltıları açık büfe şeklinde tahin-pekmezde var,gözlemede,reçelde,haşlanmış yumurtada.Arada tost yada omlet veriyorlar.Öğlen yemeklerinde mutlaka çorba ve iki çeşit yemek oluyor.Mantı yemeyen tek çocuk benimki:D Süt asla içmiyor(hala) ama okula başladığından beri domates(ağzına sürmezdi) yemeye başladı! Peynir tadıyor,kıymalı kabak yada tarhana içiyormuş mesela.Evde ıspanak gördüğü zaman "bu okul yemeği evde yiyemem" diyor bende "iyi başka yemek yok aç uyursun o zaman" diyor ve yemeğime devam ediyorum.Cidden aç yatırıyorumda ertesi gün daha çok yiyor yada bazen az az tadına bakıyor.Eğer "bugün yemek bu var başka birşey yok!" dersem masadan kalkıyor aç kalacağını artık öğrendi o yüzden gelip biraz tadına bakıp gidiyor.
  Okula başladığından beri akşam yemeğini az yemeye başladı.Öğretmeni ve müdiremiz güzel destekliyorlar okulda ama evde söz geçmediği oluyor işte.Belkide tok oluyor yada sadece meyve&kuruyemiş yemek istiyordur diye zorlamıyorum.Köfteyi artık yememesine üzülüyorum çünkü başka et yemiyor:( Henüz gelişim çağında vegan olması için daha erken! Önümüzdeki ay 3 yaş rutin kontrolüne gideceğiz bakalım doktor gelişiminden ne kadar memnun kalacak..
  Beslenme uzmanı et sevmeyen çocuklara daha çok baklagil sunabilirsiniz dediği için kurufasulye,barbunya vs haftada iki kez muhakkak yapıyorum.Taneli şeyleri yemek çocuklarında hoşuna gidiyor.Oturmayı hala sevmiyor mama sandalyesi iyiydi bir yere kaçamıyordu şimdi bazen oturup yiyor bazen geziniyor.Şikayetçiyim bu durumdan ama çok katı müdahele etmiyorum.
  Balık olarak sadece mısır unlu hamsi yiyor:)) Mısır unu dedesinin bahçesinden ve taş değirmende çekilme baya lezzetli.
  Mevsimi olduğu ama yemediği için bal kabağından kek yada pancake yapıyorum.Ispanağı poğaçaya katıyorum.Ayy valla arada bir hevesle değişik değişik şeyler deniyorum bazen sıkılıp sadece çorba yapıyorum.Havuç çok seviyor ama zeytinyağ ile birleşmediğinde içindeki vitaminlerden yararlanamıyormuş:( Acaba çocuk hergün o havucu boşa mı yiyor? 
  Sadece haftasonları krep üzerine sürmesi için bir tatlı kaşığı ovomaltine veriyorum.B12 ve malt içeren bir çeşit çokolatalı kahvaltılık ama nutella gibi zararlı değil.Türkiyede satılmıyor ama hindistan cevizi şekeri,avacado ve kakao rondoda çekip yapanlar varmış ben hiç denemedim.
  Sebze tüketimi sadece okulda artık evde istemiyor baklagil,bulgur,çorba,köfte gibi belli şeyler yiyor.En azından bir öğün orada tükettiği için içim az olsun rahat.Meyve alışkanlığı var ama değişik şeyler vermeye çalışıyorum.Babayı daha çok taklit ettiği için akşamları babaya portakal veriyorum o zaman gidip dibinde bekliyor,baba yedikçe minnakta yiyor.Yemeği sadece anne sunduğundan sanırım sıkılıyorlar,zorunluluk gibi geliyor ve ters tepebiliyor.Babayıda işin içine katınca daha iyi oluyor.
  Sabahları kalktığında bir tatlı kaşığı bal verip su içiriyorum:) Artık "bak bu sağlıklı","hımmm çok lezzetliiii","şu çok faydalıymış" demeyi bıraktım, banada sürekli böyle söyleseler bende istemem yemek.Özendireyim derken soğutmuşum çocuğu yok yere:( 
  Günlük olarak bir ceviz,kuru kayası,çiğ badem yada fındık az az tüketmesini sağlıyorum.Çok çeşitli gıda tüketmediği için meyve ve kuruyemişler ile desteklemeye çalışıyorum.Bağışıklığı güçlendirici çaylar veriyorum zencefilli limonlu mesela..keyif vaktimiz hadi karşıklıklı oturalım deyip:D 
Haftasonları daha kontrollü oluyor ama işin içine baba girdimi kaçamak mutlaka yapıyorlar:(  Bu yaşta ve kiloda bir çocuğun günlük tüketmesi gereken miktarı ve hangi çeşitlerden tahmini ne kadar yemesi gerektiğini tablo olarak vericek doktorumuz.Gerçi verse ne olur çocuk ne yese o yani.En azından az çok neler sunmam gerektiğini bilirim.Birde doktordan isteyen çokmuş ihtiyacı olmadığı halde balık yağı,vitaminler vs , ben yapay hiçbirşey vermiyorum ekstra desteklemeye ihtiyaç duymuyorum.
  Birde çok üşengecim hergün ne yapsam sıkıntısı yaşayanlardanım.Okul aylık yemek listesi gönderiyor bende ordan kopya çekiyorum:) Bu aralar yeni tariflerde paylaşırım birkaç deneme peşindeyim..
  

2 yorum:

  1. Muffin içine sebze kıyma vs karıştırmayı öneririm ;)
    Bir de babası "bu benim yemeğim!" diyince kıymetleniyor, sırf o da "hayır benim" inadından yiyor çok sağlıklı değil ama yeni tatlar denemesi için deneyebilirsin belki.
    Boyu iyi gidiyorsa kiloyu hiç takma kafana dedi bizim doktor ;)

    YanıtlaSil