10 Mayıs 2017 Çarşamba

Bana Bi Masal Anlat

  Ne zaman oluştuğunu bile hatırlayamadığım bir uyku rutinimiz var.Pijamalarımızı giyiyoruz,minnak çişini yapıyor ardından dişlerini fırçalayıp su içiyor.Hep beraber odasına gidiyoruz önce babası sonra ben öpüyorum.Döne döne uyuyor.
  İlk zamanlar emerek uyutmuştum sonra ninniyle yanında uzanarak.Sonraları nankör velet "tamam artık ninni istemiyorum sus" demişti:)) Vee uyku arkadaşıyla uyumaya başlamıştı şimdide masal istiyor.Maşallah diyeyim uyku konusunda hiç sorun yaşamadım.Ayrıca 6.ayını bitirdiğinden beri kendi odasında yatıyor."Uyku Eğitimi" etiketinde ki yazılarda neler yaşadığımızdan zaten bahsetmiştim.Sabah 7 civarı kalkıyor ve en geç 9:45 te yatakta.Tatilde yada nadir durumlarda biraz daha oturmasına izin veriyoruz.Klasik çocuk hareketleri haftaiçi zor uyanırken haftasonu cin gibi ayakta:)
 
  Şimdilerde yeni bir alışkanlığı var kitap okumamdan ziyade "hadi masal annat annecim" diyor tam başlıyorum anlatmaya, birşeyler falan uyduruyorum işte ama o her masal karakterimi alıp "sonna kum parka gitmişşşşş,kovasıyla küreğiyle oynamışşşş,ve oooo kumlu parkları çok severmişşş" diye sabote ediyor:)) En çok Jack ve Fasulye Sırığını seviyor."Tırmanmışşş tırmanmışşş.." derken kıkırdıyor bende bu anları hiç unutmamayı diliyorum.Yanından çabucak kalkıp içeri geçip uzanmayı istediğim anlar oluyor ve kendi kendime üzülüyorum:( Neyse bazen Kırmızı Başlıklı Kız yada Rapunzeli anlatıyorum.Bunları sorun eden ve masallardan korkan(!) anneler var biliyorum ama ben Disney bile değil, Grimm Kardeşler versiyonlarını dinledim ve okudum çocukken, hiçte "vayy anam hamileymişte kuleye kapatmışlar Rapunzeli" yada "bu kızın pelerini niye kırmızı?" vs diye düşünmedim adı üstünde masal olduğunu biliyordum! Çocukların sanıldığından akıllı olduğunu düşünüyorum yani masallar konusunda rahatım.Çoğu zaman kendi kafama göre bir sürü şey anlatıyorum, genelde uydurmasyon oluyor hatta bazen başrolde biz oluyoruz. GeCe'nin yaptığı gibi iyi olanları unutmamak için yazayım diyorum ama unutuyorum:) 
   Bazı geceler yanımıza gelip uzanıyor misss gibi yok ayol baya ekşi ekşi kokuyor:) Ahhh birde sabah kalktığında o yastıkta bıraktığı iz yok mu.. 

4 yorum:

  1. Masallah hep güzel uykuları olsun. Gündüz uyuyor mu merak ettim, yatış saati benim kriterime göre geç geldi de. Masalları yaz sen de ne güzel olur, ben epeydir boşladım ilham olur bana da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğle uykusu uyuyor hala iki saat kadar eğer uyumazsa 8:30da uyumuş oluyor.Öğlen uyuduğu zamanlar bir saat atıyor tabi vakit ama 9:30gbi yine uyumuş oluyor,uykuya dalma süresi 10dk falan.Masallar hakikaten güzel oluyor ilerde mini kitap yapıp hediye bile ederim belki diye düşündüm.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Kitaplarda olmayan herşey uyduruk:)) Anne icadı hahaha

      Sil