24 Mayıs 2017 Çarşamba

Kreşte Başka Evde Başka

  Geçenlerde kreşten aradılar "arkadaşıyla minik bir sorun yaşadı yanağı çizildi..biz krem sürdük bla bla..işte oyuncak çekiştirirken bla bla..paylaşma..biz şöyle yapalım bla bla.." şeklinde bir konuşma geçti.Daha önce iki kere daha aynı arkadaşıyla minik problemler yaşamıştı fakat o arkadaşını seviyor ve ondan güzel şekilde bahsediyor.Huyları çok benzediği ve ilgi alanları aynı olduğu için sürtüşelebiliyorlar biraz.Diğer çocuğun annesinin okulda öğretmen olması bizim minnağı etkiliyormu diye biraz ağzını aramak istedim fakat o konu pek umurunda değil gibi..bilemiyorum..
  Önce bir endişelendim acaba bizim bildiğimizden farklı bir karakter sergiliyor mu diye fakat anladığım kadarıyla bir Dr.jekyll & Mr.hyde durumu yok.Yinede kreşte benim bilmediğim yada tanımadığım farklı bir çocuğum var! Orada yediklerini evde yemiyor mesela.Öğlen uyuyor evde olduğu zamanlar yatmıyor.Çok inatçı ve dediğim dedik bir çocuk ayrıca sosyal ortamlarda oyuncaklarını paylaşırda hep ama kreşte biraz daha farklıymış durum.Sıra beklemek istemiyormuş mesela ayrıca elinden birşey alındığında ses çıkarmıyormuş hatta üzülüp kenara çekiliyormuş:( Oyuncaklarını paylaşmak istemiyormuş."Geri vermeyebilirler" bahanesiyle.Paylaşma apayrı bir konu ama dışarıda tanımadığı çocuklarla bile paylaşıp oyun kuran bir çocuk için okulda tam tersi olması tuhaf değil mi? Herkes otururken onun sürekli hareket halinde oluşu kendisinin farklı olduğunu düşündürtüyor olabilir mi? "Çünkü herkes oturuyor bende oturmadığım için uyarıyorlar ama sıkılıyorum" dedi bir kez.
  Dışardan yapıştırıldığı gibi bir hiperaktivite durumu değil fakat dikkat eksikliği olabilir konunun uzmanlarına danışın denildi.Babaya ve aile büyüklerine kabul ettirmede sıkıntı yaşıyorum, yaşı itibariyle bunun normal olduğunu söylüyorlar ve öylede tabi hatta genetik faktörler etkiliyse ve böyle huylar aileden geçiyorsa ben ondan daha betermişim oğlum normalmiş(!) benim çocukluğuma göre:) Huysuz ve yaramaz şeklinde etiketlenerek bugünlere gelmişim işte:)
  Okul psikoloğunun anlatımıyla "Genel olarak uyumlu ve çok sosyal bir çocuk olduğunu söyleyebilirim.Yemek yada uyku vs gibi şeylerde hiç problem yaşamıyor hatta öz bakım becerileri yaşıtlarının ilerisinde fakat "aşırı hareketli" oluşunun önüne geçmeye çalışmamız lazım çünkü kendinede zarar verebilir.Bilişsel olarakta iyi,verileni hemen alıyor özellikle dil ve matematik konusunda destekliyoruz,yalnız dikkatinin çabuk dağılması potansiyelini tam değerlendirememesine neden oluyor."      
  Aslında bu benim çocuğumda kendimde gözlemlediğim bir durum.Yakın zamanda uzmanlığı bu konu olan bir psikolok ile görüşmeyi düşünüyorum bizi daha doğru yönlendirebileceğini umduğum için birazda kendim için.Dikkat konusundan ziyade aşırı hareket ediyor ve bu konuda kesinlikle söz dinlemiyor oluşu beni endişelendiren.Bir çeşit banta falan koysam günlük elektrik ihtiyacımızı koşarak karşılar:)
 
  (daha önce evde böyle bir alan yapıp videosunu paylaşmıştım)
Bir yere çıkarken bile 10 kere düşünüyorum açıkcası, çok yorucu oluyor ve yaz boyu kreşe gitmeyecek beraber vakit geçirip,gezeceğimiz için düşündükçe önce mutlu oluyor sonra biraz geriliyorum.
   Offf büyüdükçe kolaylaşıyor diyenlere neler neler söylemek istiyorum şu an ama salon hanfendisi(😆) kimliğime ters düştüğü için sadece diyorum kii "bi halttan anladığınız yok cicim,büyüdükçe herşey daha karmaşık oluyor!" 

4 yorum:

  1. Elbette sen daha iyi gözlüyor ve takip ediyorsundur ama şu noktayı vurgulamak isterim. Biliyorsun özellikle tr de çocukların açık havada zaman geçirmeleri daha kısıtlı. Ice açık havada oynadığında ya da spor gibi aktivitelerle enerjisini tükettiğinde bu aşırı hareketlilikten doğa dikkat dağınıklığı azalıyor mu? Ben bir çok çocuğun enerjisini atamadığı için böyle olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tespitin doğru özellikle kışın daha zor durumlar burada:( Ama okulda hem sabahları plates hemde gün içinde 45dk spor dersi var ve havalar güzel olduğundan beri günün yarısında bahçedeler.Koruya açılan bahçesi var kreşin özellikle aramıştım bu tarz biryer.Dönünce bisiklete yada scootera biniyor bir saat kadar.Haftasonlarıda saatlerce dışarıda oluyoruz ama arabaya binene kadar aynı bir yandan da çene durmuyor:))) Devamlı bir spora yazdırmak en iyi çözüm galiba jimnastik yada yüzme gibi.

      Sil
  2. Kızııım, orası orman kanunlarıyla işliyor tabii ki el bebek gül bebek ev ortamından farklı karakter çizecek. gayet normal oyuncak kavgaları, bizim kızları görsen saç saça dalanlar mı ararsın, psikolojik savaş halinde olanlar mı.. Ohooo. Iceoğlan sosyal ortamları aile dışında gözlemleyerek deneyimleyerek öğreniyor, çok doğru yolda, endişelenme.
    Bahçeniz vardı di mi? Varsa zıplamak için trampolin önersem, kenarları kapalı güvenli olanlardan hani.. Mis gibi miiiis!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemlerde teras var çok büyük oraya envai çeşit oyuncak aldık zaten tırmanıp,hoplayabileceği sırf bu yüzden bahçeli eve taşınmayı düşünüyorum ama onlarda şehir dışı gibi kalıyor:( Biz yokken annemlerde hiç bozmadan oyun oynuyormuş hatta bazen tek başına(!) nankör sıpa evde bana yapışıyor ama:p

      Sil