6 Şubat 2018 Salı

Berkay'ın Kereviz Çorbası

  Geçen gün ki mevsim sebzeli tavuk çorbasına alternatif bu sefer taneli olmayan bir kereviz çorbası tarifi vermek istedim. Berkay'ın bu aralar favorisi diyebilirim. İlk başta mercimek çorbası sandı bende içip yorum yapana kadar içinde ne olduğunu söylemedim.Kereviz olduğunu duyunca şaşırdı çünkü sebzenin kendine has o keskin bana göre missss kokusu ona hiç hoş gelmiyor.Ben bayılırım! Gelelim çorbanın yapımına, çok basit hatta bu yüzden Berkay ile beraber yapıyoruz.Havuç soyabiliyor yada sebzeleri üstün körü kesebiliyor hatta videosunu da ekledim becerebildiysem:) 

Malzemeler
Yarım kereviz
1 patates
1 adet pırasa
1 adet havuç
1 yemek kaş. Tereyağ
2 yemek kaş. Zeytinyağ
1 yemek kaş. Un 
4 su bardağı sıcak su

Yapılışı
Sebzeleri ortalama büyüklükte kesip tuz ve karabiberini ekleyerek kokusu çıkana kadar kavuruyoruz.Daha sonra unu ekleyip biraz daha kavurmaya devam ediyoruz.En son suyunu ekleyip kaynamaya başladıktan 5 dk sonra altını kapatıyoruz.Ilıyınca blendırdan geçirip pürüzsüz kıvama getiriyoruz.
Dilerseniz üzerine nane yakabilirsiniz daha lezzetli oluyor.Hatta ben artık normal su yerine Migrostan aldığım sebzeli kemik suyunu kullanmayı düşünüyorum.Aklınızda bulunsun derim.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder