26 Şubat 2018 Pazartesi

Kutu Oyunları Vaktimiz Gelmiş !

   Ne mutlu ki bize en sonunda çocuğumuzla kutu oyunları oynayabileceğimiz vakit geldi.
Evlendiğimde benimle gelen, oynamayı en çok sevdiğim kutu oyunu RİSK.Tabi birde Monopoly,Jenga,Scrabble vardı. Tabi ben çoğunu çocuklu arkadaşlarıma dağıtmıştım, şimdi yavaş yavaş tekrardan alıma başladım.
   Berkay’ın şimdilerde en sevdikleri Jenga,Anlat Bakalım ve Tombala. Şimdi yeni Bil Bakalım Kim aldık sıkılmasın ve tam anlayabilsin diye tek oyunluk oynuyoruz.Zaten vaktimizin çoğu Lego ile geçiyor. Yaptığım en iyi yatırım (tamam biraz tuzlu oldu ama) buna olmuş parasını fazlasıyla çıkartıyor! Bil Bakalım Kim aslında temel bazı soruları kaptığında kolay. Mesela "seçtiğin karakter erkek mi?" yada "karakterin gözlük takıyor mu?" yada " şapka takıyor mu?" gibi..

   Scrabble kutusuna takık mesela, neden onu oynayamıyor diye. Öğret sen ben anlarım diye ısrar ediyor bizde üzülmesin diye ona göre uyarladık:) Bir kağıda isimler yazıyorum ve 10 adet harf seçip, yazılı harfleri eşleştirerek bulmaya çalışıyor. Bayaaa amacının dışında oynuyor yani ama mutlu. Tabu oynamayı çok istiyor ama onu da yaşına uygun olacak bir pozisyona getiremedim henüz. 
  Şimdi Gıt Gıt Gıdak Tavuk diye bir oyun var, bu daha çok sırasını beklemeyle ilgili bir oyun. İlla zeka geliştirici olsun vs gibi bir isteğim yok ilk amacım eğlenmek, kimse sıkılmadan oyunu sürdürebilmek. Zar atıyoruz ve rakama göre kümese bastırıp tavuğu gıdaklatıyoruz:) Bazen yumurtluyor, bazen tepki yok o zaman sıra karşıdakine geçiyor. Yumurtanın içinden çıkan stıckera göre ya bir civciv kazanıyoruz yada pas geçiyoruz. Oyunu kazandığı zamanlar çok mutlu, kaybettiğinde suratı düşüyor hatta oyundan kopuyor ama yeni başlayanlar için normal bir süreç sanırım..
   Alınacaklar listemde ise Brain Box/ İlk Resimlerim var bu bir çeşit hafıza oyunu ve çeşitleri var. Akıllı Bardaklar ama Redka markasından almayı düşünüyorum çünkü daha uygun fiyatlı. Zingo ise harika bir oyun, ben sanırım kelimeler olanını alırım, rakamlar,saatler vs gibi çeşitleri var. Ama Zingo gözüm kapalı tavsiye edeceğim bir oyun. 
   Birde Twister var, aslında bende vardı ama çok önce bir çocuğa hediye etmiştim ama çocuklarla oynamak çok eğlenceli olduğu için oda listemde. Artık yatırımımızı kutu oyunları ve Lego’ya yapıyoruz çünkü oyun oynama süresi daha uzun ve karşılıklı zevk alarak vakit geçirebiliyoruz. Oyun için tavsiye istediğimde çok güzel öneriler geldi hatta ben bilmiyordum ama Katil Kim oyunun orjinali Cluedo varmış mesela. Şuan nette hiç bir yerde satışını bulamadım ama bakacağım sürekli. Birde tabi Pictionary. Çok tuhaf şeyler çizilebiliyor:)) 
Bakalım aklıma geldikçe ve aldıkça da paylaşırım ama tavsiyeye de ihtiyacım var tabi.
  Birde ben oyun oynarken benimle dalga geçilmesini takmam ama hırs yaparım yani kendime engel olamıyorum. Çocukla da oynarken eşim mesela bazen yenmesine izin veriyor ama ben bunun için ekstra çaba sarf etmiyorum, onu kandırmaktan hoşlanmıyorum. Gerçi oyunları kazanması öz güveni içinde önemli, sürekli başarısız da olmasın deniliyor ama ben ortayı bulamıyorum galiba.Ona sabretmeyi öğretirken bende hırs yapmamayı öğrenirim herhalde:)

2 yorum:

  1. Ya ben de tatilde fark ettim, domino oynarken dedim aaaa kutu oyunları hiç almadık yaşı gelmiş yaşasın :D güzel fikirler dur bakalım bulabilecek miyim bunları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun bulma derdine son:) Afaganlar basmıyor artık bunlar sayesinde.Çeşit çeşit çıkar oyna miss.

      Sil