9 Ekim 2018 Salı

Sonbahar Ritmi


    Ekim ayının neredeyse ortasına geldik ama gerek o kızıllaşmış müthiş ormanları şehir içinde görememekten, gerek havanın bir sıcak bir soğuk tuhaf hallerinden en sevdiğim mevsimin ritmine uyum sağlayamamıştım. Sabahları kalktığımda hava hala karanlık ve puslu oluyor.Bir iki ısınma,esneme hareketi yapıyorum.Berkay'ı servis için aşağı indirdiğimde o yüzüme çarpan ilk soğuk işte o beni asıl uyandıran şey! Köydeyken de en sevdiğim şey sabah yüzümü bile yıkamadan hemen dışarı çıkmak ve güneşin karşıdaki dağın ardından doğuşunu izlerken soğuğun bedenimi ısırması.. 
  Öğleden sonraları için tam fotoğraflık o altın saatler yılın en güzel bu zamanlarında kendini belli ediyor.Hele o sarı ve turuncunun her tonundan yaprakların üzerine vurduğunda.. Berkay akşamları mum yakmaya başladı. Mum ışığından çok hoşlanıyormuş o yüzden salonda akşamları artık mumları yakıyoruz.Dün küveti doldurmuş oyun oynarken aklına geldi ve ışığı kapatıp kokulu bir mum yaktık ve o parlak ışıkta sanki mağaradaymışız gibi hayal ettik.
  

Bu aralar biraz sıkıntılı bir dönem geçirmiştik. İptal olan planlardansa elimde olanlara ve yanımdakilere odaklandığımda stresim azaldı şimdi daha iyi hissediyorum.
  
  Mevsimsel olarak evin dekorasyonu da Berkay'ın minik dokunuşlarıyla değişiyor.Boyadığı açık,kapalı,uzun,tombul,sivri kozalakları vazolara koyuyor. Topladığı dalları,deniz kabukları ve taşları salonda sergiliyor. Etrafta kitap yığınları dolu ama bu beni mutlu ediyor. Bir portakalın kabuğunu soyduk mesela ve ucuna bir çubuk tarçın bağlayıp, mutfağa astık. Koltukların yanlarına asmak için battaniyelerimizi çıkardık. Bugünde beraber halloween için tuvalet kağıdı ruloları ve gazeteler ile vampirler,hayaletler,kurt adamlar falan yapacağız. Bulursam ona güzel birde süs kabağı almak istiyorum.

  Tabi ki yemekler, salatalar mevsime uygun olarak bolca mantar ve balıkta tüketmeye de başladık.Yazın aynı yemekleri tekrar ediyoruz gibi geliyordu ama kesinlikle kışın çeşit daha çok. Buda benim için ayrı mutluluk. Çoğu zaman evi tarçın yada elma kokulu kurabiye&kek kokuları sarıyor.İnanılmaz huzur verici.. 
Bu arada şunu merak ediyorum bu huzurlu ebeveynlik;  kitaplardan,seminerlerden öğrendiğinizle olmaz, bu yetiştirilme şeklinizle,ebeveynleriniz zihniyeti ve davranışlarıyla alakalıdır diye okudum.Ama buna inanmıyorum hatta karşı çıkıyorum çünkü annemde babamda inanılmaz huzursuz,sürekli bir şeylerde sorun arayan insanlar yani iyilerdir ama baya bildiğin "onca sorunun arasında nasıl hala gezebiliyorsun/gülüyorsun/yiyebiliyorsun" diye eleştirirler. En son Cemalnur Sargut'un Mesnevi sohbetlerinden birine katılacağımı duyup dalga geçtiler. Ben kimseyle neye inandığı yada inanmadığı için dalga geçmiyorum, fikrim sorulursa eleştirdiğim yerleri söylerim ama inanç konusunda kimsenin kalbini kırmam dikkat etmeye çalışırım çünkü hassas bir konu. Aslında mesnevi harika bir şey okumaya,araştırmaya başladığımdan beri kendimi budamaya başladım. Belli olduğu üzere en çok aile ve affetme üzerine çalışmam lazım, affettim desem de hala sinirleniyorsam daha olmamış demektir dimi:) 
  Eve girince müziğimi açıyorum ve yemeğimi de hazırlarken,evi toplarkende hiç söylenmiyorum. Bu şekilde Berkay'ı beklerken kendimce enerji topluyorum. İki sayfa kitap okuyup,kahvemi yudumlasam bile yüzüm gülümsüyor. Bazen de yeni bir diziye başlıyorum. Kendimi mutlu eden şeylere odaklanırsam eşime de,çocuğuma da daha anlayışlı oluyorum. Bana göre huzurlu ebeveyn olmak bir yolculuk gibi. Yol gösterici olarak Alfie Kohn ve Grille okumaya çalışıyorum. Deneyimlendikçe kendi tarzımda daha çok paylaşmaya çalışırım.
Bu gün Guardians of the Galaxy: Awesome Mix Vol. 1 & Vol. 2  dinliyorum.



1 yorum:

  1. O denilen doğru olsaydı, gelişime ve değişime hiç yer kalmazdı insan davranışlarında..
    Yazındaki huzur beni bile sardı, teşekkür ederim!

    YanıtlaSil