7 Şubat 2016 Pazar

Avakadolu Çocuk Tarifleri

Avakadoooo ; bir muhteşem meyve!
Bir insanın yaşaması için gerekli olan tüm değerli besin maddelerini içeriyor.Üstelik 6.ayından itibaren çocuğunuzun menüsünde yer alabilir.
İçeriğinde bulunan protein, mineral ve vitaminler küçük çocukların&hamile bayanların dengeli ve sağlıklı beslenmelerinde oldukça gerekli olan maddelerdir. 
Avakado,vücudun karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında düzenleyici görevi üstlenir.
Avakadonun yağı bebeklerin sinir sistemi ve beyin gelişimleri için mükemmel bir gıdadır! En güzelide dinçlik verir ve uyuşukluğu atar.

Avakadoyu muz yada yoğurtla ezip karıştırmak en klasikleri herhalde.Ben bazen smoothielerimde de kullanıyorum.Çocuk içinse vakit oldukça yeni tarifler deniyorum.İşe yarayanları da buralardan paylaşıyorum ki belki başka bir annenin daha işine yarar diye..

Karman Çorman Salata:))
Yarım avakado
Yarım limon suyu
1 çay bard. haşlanmış yeşil mercimek
Yarım rendelenmiş havuç
İki y.k haşlanmış makarna
Tuz,zeytinyağ

Avakadoyu küp kesip, tüm malzemeleri harmanlıyoruz.Aslında içine ceviz bile atılabilir.


Avakadolu Omlet
İki çırpılmış yumurta
Çeyrek avakado ezmesi
İnce kıyılmış maydanoz
Tuz,karabiber
1 tatlı kaşığı ruşeym

Malzemeleri karıştırıp az tereyağda pişirdim.Ama ben arasına biraz kaşar rendeleyip yarısını kapadım daha yumuşak oldu.


Avakadolu Makarna
Klasik avakodo ezmesi olan sarımsak,tuz,zeytinyağ ile haşlanmış makarnanın buluşması:) Ama üzerine parmesan rendeliyorum ve taze karabiber çekiyorum.
Hatta şu taze karabiberi yumurtaya,yemeğe her önüme gelen şeye ekliyorum ben:)))

Affiyet ossun minnaklara


2 yorum:

  1. merhaba :)
    her şeyi püre halinde yediği zamanlarda ege çok avokado yedi. ne güzeldi o günler. hiç sorgulamadan ne verirsem yerdi. avokadoyu kahvaltıda bir dilim halinde eline vermişliğim çoktur. löp löp götürüyordu. ama şimdi öyle mi :( bu ne dedi sıktı attı :) bi süre ara vermiştim haftasonu yeniden aldım. azcık sert yumuşamasını bekliyorum. eskiden de denediğim tarifi yapıp kendim yer gibi yapacağım salonun ortasına geçip. meraklanıp tadına bakacaktır. ne yese kar :) tarif çok basit. yoğurt bi miktar avokado ezmesi ve pekmez... ne yerdi beee :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa:) ahh evet yemeğe itiraz dönemi işte:((ee damak tadlarıda değişiyor tabi.ama aynen tekrar tekrar farklı tariflerle deneyip yada ara verip sonra tekrar denemek en iyisi.hadi bakalım umarım işe yarar

      Sil