1 Şubat 2016 Pazartesi

Eyvah! Çocuğumun Ateşi Var

  Geçen günlerde baya zorlandığımız bir dönem geçirdik.4 gün oğlumun ateşi defalarca 40 dereceyi buldu.Ve bu süreçte çocuğuma ilaç verdiğim için beni eleştirebilme hakkını kendinde bulan densizler oldu!
  İce bebekken (şimdi çok büyüdü çünkü ya) bronşit oldu ve o zaman yaşadıklarımızı allah bir daha yaşatmasın:( Evet ilaç neredeyse hiç kullanmam.Ama ilaç yada aşı kullanımına karşı değilim."Gereksiz ilaç kullanımına" karşıyım!!! Ateş ve ishal konularında her zaman dikkatli davranırım.Çok ciddi sonuçları olabiliyor çünkü.Yavruların hayatını kaybetmesine,havale geçirmesine sebep olur.Birkaç sene önce çok yakınımda birinin başına da gelmişti maalesef:(
(dedesi geçmiş olsuna geldi minnak üstünde uyudu)

  İlk gece çocuk ciyak ciyak ağlayarak kalktı,ateşten kavruluyordu.Yatmadan önce ise hiç birşeyi yoktu.Önce doğal yollardan müdahele ettik.Kalp atışları hızlı,nefes alıp verişi hızlı,yarı baygın yatıyor.Panik yok çünkü doktorlar ateşi seviyor.Ateş vucudun hastalık ile mücadele ettiğini gösteriyormuş ya! Ateş ölçerimiz kulaktan ölçüm yaptığı için yataktan kalktıktan 10dk kadar sonra ölçüm yaptık.39.8! Hemen üstünü soyduk,bol bir atlet ve ince çorap ile bıraktık.Bol bol sıvı verdik.Odayı havalandırdık ve serin tuttuk.Doktoru aradık ılık duş aldırın dedi.Soğuk değil,ılık!
Duştan sonra rahatladı tabi ama yinede nöbette bekledik.Sabah 40 ı bulunca hemen doktora gittik.Ateş çok yüksek,vücut başa çıkamazsa sonuç daha kötü olabilir,ateş düşürücü vericez hemen dedi.Dilinde "beyaz çilek" olmuş,boll boll sıvı verin dedi.Halbuki süreklide sıvı veriyordum.
  Gün boyu ıhlamur,su,taze sıkılmış meyve suyu verdik.Rahat ettirdik.Ateş düşürücü şurubu doktorun tavsiye ettiği ölçüde ve saat aralığında kullandık.Akşam tekrar 39.7 oldu.Ertesi gün yine iki defa 39.8 i buldu:(( Nedeni belli değil! Diş çıkarmıyor,ishal yada kusma yok,iştahsızlık biraz var tabi,kulakta birşey yok,idrar yollarında sorun yok..yok..yok..offf.
Uykuda yok tabi.
"Çocuk havale geçirir ateş düşürücüyle antibiyotik ver" diye,hiç bir bilimsel dayanağı&tecrübesi olmadan akıl verenler oldu.Oysa ateş düşükken de havale geçirilebilir! 
  Doktorumuzun dediklerini aynen aktarıyorum; "ateşin yüksekliğinden ziyade önemli olan, çocuğun genel durumudur.Yiyip içiyor,oyun oynuyor,uyuyabiliyor ve aktif ise,göğsünde de hırıltı yok ise,korkmaya gerek yok." Bizim oğlanda bunların hiçbiri yoktu çok şükür.Sadece yüksek ateş vardı.Doktorumuz antibiyotik kullanmak istemedi,ateş düşürücüyü kullandık.Söylediklerini yaptık.4 gün sonra normale döndük:( Biraz kilo verdi ve uyku düzeni bozuldu tabi ama onun iyiliği dışında, hiçbirşey umurumda olmadı.

Amaaa önceden havale geçirmiş çocuk ise, kusma-ishal varsa,yutkunma zorluğu varsa,nefes almada zorluk,sürekli uyku hali,yemek yemek istememe,bilinç değişikliği,ensesinde sertlik,dokunulduğunda inleme varsa ACİLEN doktora başvurulmalı!!! 

Ateş : 38.0-39.4 yüksek ateş
          39.4-40.5 hayati tehlike

Bazı sitelerde ve forumlarda annelerin yazılarının görünce şok oluyorum."acillllll yardım çocuğumun ateşi var kızlarrr naapmalıyım?" Yok bir allahın kuluda demiyor ki arkadaş doktora gitsene! Herkes akıl veriyor "bilmemneyle yıka,onu bunu içir.." Ücretsizde size telefonda söylüyorlar ne yapacağınızı zaten.Birine iyi gelen sizede iyi gelecek diye bir şey yok ki.Bunları okuyup uygulayıp 3 aylık bebeği yoğun bakımda olan bir annenin haberini okudum:(( Sağlık çalışanları ilk danışılacak adres olmalı lütfennnn.

Ateş durumunda doktorumuzun önerisi;

• Antibiyotikler ateş düşürücü olarak kullanılmamalı.Asla doktora danışmadan kullanılmamalı!!!
• Ateş düşürücüler sık aralıklar ile kullanılmamalı.
• Alkol yada sirke ile vücut silinmemeli!!!
• Asla soğuk duş aldırılmamalı.Duş alınan su ılık olmalı.Çocuğun başından aşağıya su dökülmemeli.Titrediği anda ince havluya sarıp çıkarmalı.
• Her ateşte, ateş düşürücü verilmemeli.
• Uyuyan çocuk uyandırılıp, ateş düşürücü verilmesi iyi değil.
• Islak bez kullanırken su soğuk olur ise,vücudun titremesine ve ateşin artmasına bile sebep olabilir!Su ILIK olmalı.
• Bol sıvı tüketilmeli. 
• Göğüs hırıltısı olup olmadığına dikkat edilmeli.

Başınıza gelmeden önce doktorunuzdan kontrol sırasında falan bu durumda neler yapabileceğinizi öğrenin ki sonrasında panik olmayın.



***Hastalık halinde ve ilaç kullanımında,muhakkak doktorunuza danışınız!!! Benim yazdıklarım benim ailem için uyguladığım yöntemlerdir ve tavsiye niteliğindedir!






          

6 yorum:

  1. çok geçmiş olsun canım. allah çocuklarımıza sağlık sıhhat versin. hiç dayanılacak gibi değil onların hastalığı.
    evet çok haklısın insan bişey bilmeyince panik oluyor. hala daha bazı durumlarda ne yapacağımı şaşırıyorum. allahtan doktorumuzla rahatlıkla görüşebiliyoruz da ona güveniyorum. ama tecrübe işte her şey. yaşadıkça öğreniyor insan.
    bu sene çok hasta olduk ben de ege de... bir an evvel yaz gelsin diyorum hep.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canım.Doktoruna güvenebilmen çok güzel.Yazında hastalanan çok görüyorum bn daha çok şükür biz olmadık ama minno iyileşti ben yorgunluktan ölüyorum bıraksalar uc gun uyurum offff

      Sil
  2. Ay çok geçmiş olsun.. Soğukkanlı kalabilmek çok önemli hakikaten, tebrik ederim. Tabii ki gerekli görüldüğünde ilaç hayat kurtarır vermem demek büyük konuşmak bence de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol Cerencim.40ı bulduğunda pek soğuklanlı değildim valla dualar ede ede zar zor toparladık kendımızı.Gerekli durumlarda ilaç zaten normal ki bu insanlar sanki gerektiğinde tıbbı mudahwle kendilerı yaptırmaz gbı baska anneleri etki altında bırakıyor:((bak 3aylık çocuga gazı var dıye zeytınyag vermiş anne bebeği daha tenı cıkmıs yogunbakımdan..offf off

      Sil
  3. Geçmiş olsun...antibiyotik ben de çok kullanmam ama gerektiği durumlarda var mutlaka. Ateş düşürücü konusunda size katılıyorum. Ateş vücudun savunma mekanizması sık sık ateş düşürücü kullanmak iyi değil. 2 saat arayla verenleri biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım.Ahh evet gun içinde 37.6 ya çıkan atese ates dusurucu kullanan var:(gecen gun saglık ocagında rastladım.Bu konuda daha çok bilinçlendırme kampanyaları yapılmalı

      Sil