14 Şubat 2016 Pazar

Oğlumla Bıdı Bıdısal Sohbetler:)

  Minnak oğlanın hiç susmayan bir annesi aynı oranda hiç durmadan konuşan(sadece iş için tabi onun dışında çook az konuşur) bir babası var.Kendiyle doğduğundan beri çok seviyeli bir birlikteliğimiz var hiç agucu gugucuk olayına girmedik.Ananesi ve dedeside aynı şekilde konuştular.Hatta onlar bu işi daha bile ciddiye aldılar diyebiliriz:) Babasının eksik kalan yerlerini tamamlamayı gizligörev edindiler sanırım.Ben sürekli kitap okudum,tüm vucudum ve mimiklerimle betimleyerek masallar anlattım.Bu işte giderek uzmanlaşıyorum.Her ne iş yapıyorsam o anda neler olduğundan bahsettim.
  Gelelim minnakın bizimle olan ilişkisine.En baştan beri sürekli gözlem içinde,meraklı meraklı etrafı inceledi.Mını gıdı bıdı bıdı sürekliiiii birşeyler anlattı.Hatta 4.ayından sonra hiç susmadı bile diyebiliriz:) Daha sonra işaret diliyle pekala istediği herşeyi anlatabilecek düzeye geldi. Anne,baba,dede,nene,al,ver,git,mama,meme gayet anlaşılır kullanmaya başladı.20.ay civarı daha da çok şey söyleyebiliyordu.Tabi yaşıtı olan kız arkadaşı bayaa bayaa konuşurken ve bizim oğlandan 3 ay büyük bir erkek çocuğu pek konuşamıyorken birileriyle kıyaslamak pek mümkün değil:) Kıyaslama lafı yanlış anlaşılmasın tabi bu bir yarış değil ki beni bilen bilir akışına bırakıp fazla zorlamam.Ama iki yaş sendromuyla beraber derdini tam anlatamamak minnakı daha da öfkelendiriyor.Yani acaba gelişimi mi yavaş yada bir anda mı açılıcak kestiremiyorum.Doktora danıştığımda şuan için normal olduğunu söyledi.
  25.ayında olduğumuz şu dönemde gayet net "ambulans" diyebiliyor ama bir "anne su ver,susadım, su" demiyor.Ağzının içini parnağıyla gösterip su istediğini anlatıyor.Valla neler denedik hatta baya uzun süre vermedim bile, ozamanda kendi işini kendi halletti ve damacanaya son kuvvet basıp hem bardağını doldurdu hem yerleri ıslattı.Üzülsem mi sevinsem mi pek bilemedim.. 
Bazı şeyleri ifade ediş şekli çoook tatlı.Düzeltme yapmadan sadece doğrusunu tekrarlayarak söylüyorum.Mesela "pembe topu verir misin oğlum" dediğimde o "membee" diyor,bende "evet pembee" gibi.
Rakamları 0-10 arası öğrendi.Türkçe ve ingilizce sırayla-karışık söylendiğinde gösterebiliyor.İngilizce 5 e kadar düzgün sayıyor.Yalnız türkçe hiç söylemiyor:( Hayvanların isimlerini de biliyor tucan ı dahil:) Söylediğimde gösteriyor falan ama hiç isimlerini söylemiyor,çıkardıkları sesleri taklit ediyor.Neden bilemiyorum bilen varsa söyleyiversin..

  Haftaya bir kreşle görüşmeye gidicem bir oyun grubu için.Artık daha çok yaşıtlarıyla sosyalleşebilsin hep büyüklerin yanında kaldı son zamanlarda.


Şimdii buraya not düşeyim de unutmayım bu sevimli hallerini.


ATAMM :Ataturkun resmını gordüğünde verdiği çoşkulu tepki.
İtfaiye: nanii nanii
Polis arabası: datt datt (hakikaten öyle ses çıkarıyorlar ama)
Otakal: hoşçakal
Membe: pembe diyor sersem:)
Papapata: papatya çayı
App: elma (türkçesini biliyor ama söylemiyor)
Dagay dagay: tablet (hiç anlamıyoruz o nerden çıktı)
Daze: teyze
Manana: muz
Bidaneda: bir tane daha
Baba dinneniyoyo: babası dinleniyormuş
Men geldi: ben geldim
Buzaa: uzay (arkadaşı)
Ninder: kinder (babası saolsun offf)
Bus: otobüs
Şşşşt dede uyuyuyo: dedesi uyuyomuş ama bunu söyledikten sonra elindeki bir şeyle kafasına vurduğuda oluyor tabi:))))
Tiyen neyede: tren nerede
Tiyen domas: tren thomas
Adiii adiiii: hadii hadii


"Mıdime" var birde ne olduğunu herkes çok merak ediyor pek bir gizemli:) Konuştuğunda hepimiz onun ne olduğunu soruciiz.



6 yorum:

  1. Büyükanne ve baba mı onlar, nasıl çocuktan ciddi oynuyorlar ay çok güldüm :D Çok hoş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet annemle babam:))) bu ne ki evde lego yaparken ki videolarını koysam..biri tren biri araba yapmış, babam nasıl geliştirsek googledan mı baksak ne çeşitler yapılıyor diye soruyor:)) çocukta oynarken uyumuş yanlarında ohoo

      Sil
  2. ege de aynı, biz söylediğimizde kendince tekrar ediyor :)
    mesela muz=mi asansör=atontor balık=bite babaanne=ma ma maaa çok tatlı oluyorlar yaaa... bizde su demeyi öğretemedik bir türlü. su isterken hani dilimizle damağımızdan bi ses çıkarırız ya öyle bir ses çıkarıyor :)) süt= tüü onun haricinde çok güzel anne baba annane diyor. kuş= ku hala=alaa tamam=mamam daha çok şey var. allah sağlık versin de herşeyi öğrenirler elbet...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol bol kayıt etmek lazım çok tatlılar şu halde.Babam bnm sesimi kasetlere kaydetmiş geçen gün açtı çok güldük,ordan aklıma geldi. 28aylık Giz; ben evlenmicem babime bakicem hıh :)) Bu günlükler,blog ve videolar çok guzel anılar ilerisi için

      Sil
  3. kesinlikle katılıyorum sana. ilerisi için çok güzel hatıralar olacak. benim de ses kaydım var 6 yaşındayken yine bağdemciklerim şişmiş, annemle okula başlayınca neler yapacağımdan konuşuyoruz :) uludağ da beni sevecek mi annneeeee diyorum bi yerinde :)))) ben kaseti dijitale geçirdim. neme lazım bozulur mozulur diye. eşim de fotograf makinamıza mikrofon aldı ara ara egenin sesini daha iyi çekebilmek için.
    yalnız bu sanal aleme güven olmaz. ben egenin bloğunu çıktı halinde de saklamak istiyorum ama nasıl olacak bilemiyorum. Gece bir ara kendi bloğunda bahsetmişti biri bloğunu kitaplaştırmiş. güzel fikir aslında...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hımm güzel fikir her yaşıyla ilgili en güzel hatıralardan derleyip yapılabilir.herşeyi koymaya kalkınca çok abartılı olur çünkü.sevdim bu fikri bakim farklı ne yapılabilir diye:)

      Sil