23 Temmuz 2018 Pazartesi

Ev Yapımı Şeftalili İce Tea


     Sıcaktan buğarlaşarak eriyen ev ahalisi ev yapımı buzlu çay yaptım. Ben hazır içecek tüketmez iken çocuğuma o içinde ne olduğu belirsiz şeylerden veremezdim. Üstelik yapımı çok basit.Bizim çay tercihimiz seylan ve bergamotlu earl grey karışımı oluyor.Bu karışım hem keskin hemde güzel kokulu.Türk çayı bana çok hafif geliyor ama çaylı olan kısım tamamen zevke kalmış.
Ben bunun için 4 paket earl grey çay demledim ve içine bir limonun suyu sıktım.Bu aşamada ılık olan çaya bal eklenebilir ama ben bu sefer meyvesine şeker eklediğim için o aşamayı atladım.

4 adet şeftaliyi kabuklarıyla dilimleyip, 4 bardak suya 1 bardakta şeker ekleyerek kaynatıyorum.Daha sonra suyunu süzüp meyvelerini ezerek posasını çıkarıyorum. Konsantresi çıkınca geriye çaylı karışımdan eklemek kalıyor ki bu kısmı tamamen damak zevkine göre değişiyor tabi ben biraz soğuk suda ekliyorum fazla tatlı olmasın diye. Berkay fotoğrafta görüldüğü üzere taze nanede ekledi. Daha sonra limonla da denemek istiyorum.Orman meyveleriyle de güzel olabilir sanırım.

2 yorum:

  1. Şeker lobisine inat harika gözüküyor :D Biz yine 14 dereceye düştüğümüz için şu an evde hırkayla oturuyor ve sinir oluyorum ama güneş yüzünü gösterirse ben de yapacağım. Ben orman meyveleriyle, çaysız, şekersiz ama sprite katarak denedim, nane de üstüne, muhteşem bir içecek oldu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşırılık bana göre değil zaten azalttım ama gerçekçi olalım hayatımdanşekeri komplede çıkaramam.Ben memnunum ve şükür gayette sağlıklı bir insanım.Orman meyveleriyle ne güzel olur hakikaten.O havalarda da kompostolar ve daha ılık karışımlar gider şöyle kızılcıklı,tarçınlı,erikli fln mımmmm miss

      Sil