23 Temmuz 2018 Pazartesi

Veda


  Aile ağacımın en heybetli dalı koca Haydar'ım ! Adın artık boğazımda bir düğüm..çokta acıtıyor. Hala gözlerim dolmadan anlatamıyor,yaşlar boşalmadan yazamıyorum diye "zaten yaşlıydı" diyorlar sanki ölümün yaşlısı genci varmış gibi ,seveni/sevmeyeni vardır tabi.. 
  Yerinde duramayan bir adam olduğun için öylece yatıyor olmanı aklım almıyor yani tamam inancım gereği orada olmadığını biliyor olsam da, amelini iyi kalbini bilsem de sanki ettiğimiz dualar yetmiyor gibi, sanki orası çok dar seni rahatsız eder gibi. Düşündükçe nefesim daralıyor, kendimi de düşünüyorum tabi belkide yakılmalıyım, böyle desem ne kızardın eminim.
  Nazik oğlu Haydar 4 çocuğun,13 torunun var her biri yolunu gözler. İyi yaşadın istediğin gibi gözünü bir kerede kapatarak göçüp gittin.Mekanın cennet olsun. 

  Her gidenden hatıralar kalıyor avunacak geriye bak senin şapkan var bende üstünde saçın teli kalmış,öptüm kokladım güzelce sarıp kaldırdım.Berkay da eski metreni bulmuş hani hepimizin boyunu ölçtüğün.Son giydiği gömlek,tesbihi,saati,yüzüğü..sana kalan parçayı alıyor ömür boyu saklıyorsun.Şükür ne güzel anılar biriktirdik beraber,balkonda oturmuş çocuklarının yolunu gözlerken yaktığın gurbet türkülerini iyi ki gizlice kaydetmişiz,iyi ki gülüp kovalasan da o videoları çekmişiz.
  O gece yokluğunda ilk dikkatimi çeken şu kıymetli duvar saatin oldu.Eskiden uyuz olduğum o saat başı gonklayan saati biri ters çevirip indirmiş.Hiç aklıma gelmezdi o sürekli kavga sebebi olan saatin pillerini kendi ellerimle takıp, köşesine vesikalığını iliştirip duvara asacağım. Bir ömür boyu sesinle inlemiş bu evde bir sessizlik.. Akşam oldu ajansın sesi duyulmuyor,hem ona ajans diyen de kalmadı artık..ilaç kutuların sahipsiz kalmış,portmantoda ceketin yalnız kalmış, sevdiğin takvimlerinin yapraklarını yırtıp okuyan yok.. Gözün gibi baktığın çiçeklerin bize emanet birazını yanına getirip ekeceğiz, birini ben alıp salonumun baş köşesine koyacağım gerisi anneanneme emanet.
  Videonu açtım daha geçen yaz o kayası ağacına tırmanıp bizlere meyve toplayışın, pire gibi oradan oraya koşuşturuşun "naciye karpuzda koy yisin çocuklar serin serin" diye seslenişinle bitiyor.

Çok önce bir yerde okumuştum aklımda kalmış bak;
" Hüzünle anmayın onun yokluğunu, yaşamış olduğuna sevinin,
   bizden erken alındı ama sönmeyen ışığı bize yol göstersin."

Acın taze,sevgin ebedi dedem.







2 yorum:

  1. Her ölüm erken diyenleri anlıyorum artık.. Mekanı cennet olsun tekrar, ama gülümseyerek anmak ne güzel beni bile güldürdü dedeciğin: kayısı ağacına tırmanmak mııııı???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya açık kalp ameliyatı,bypass,fıtık ameliyatı ve daha neler neler olmasına rağmen çok hızlı ve hareketli bir insandı.Hala bile o yaşta ağaçlara tırmanıyordu! Yürümekten yorulursa da otostop çekerdi:) Canım ya inşallah beni de böyle güzel anarlar..

      Sil