30 Aralık 2015 Çarşamba

Emzirme Dönemi Bitti Gitti

  Evet tam 23 ay sonra mandıramız faaliyetine son vermiş bulunmaktadır.Emen&emilen ortak kararı ile bu sonuca varmış bulunuyoruz.Ama zor geldi bana çok zor.
Bu benzersiz duyguya son vermek..
Allahım bir yandan çok büyük zevkle emzirdiğim doğru olduğu gibi,diğer yandan kesintisiz uyku için bittiği günleride hayal ettiğim doğrudur.Alın size bir annelik çelişkisi daha..
  "1,5 yaşında artık koca oğlan oldu,emzirme yeter" diyenlere inat emzirdim.Hala mı emziriyorsun diye soranlar için burada bir yazı yazmıştım.

  Emzirme dönemi biteli bir aydan fazla oldu ama İce hala gelip "meme nerede anneee" diye yokluyor:) "Dokunabilirsin annecim bak burda,meme gitmedi,sadece artık süt yok" diyorum.Uzun uzun gözlerime bakıp kafasını göğsüme yaslayıp yatıyor.Hala yoksunluk çekiyor sanırım."Çocuktur anlamaz" demeyin,herşeyi anlatın.Ben bebekliğinden beri herşeyi dinlesede-dinlemesede anlatmanın meyvelerini aldım işte.Son dönemlerde çok düşkün olsada, yavaş yavaş bırakırken anlattım ve o minnacık haliyle beni anladı.Ahh oğlum büyümüş işte dedim.Sen o küçücük halinle nasıl da anladın anneyi "puffff damam" deyip göğsüme yattın.
   İğrendirme yada bir anda kesme gibi yöntemler uzmanlar tarafından tavsiye edilmediği gibi bana da göre değildi zaten! Meme ucuna salça,limon,biber falan sürenler var.Herkesin kendi tercihi tabi ama çocuğun ilk büyük ayrılığının "iğrendirme" yöntemiyle olması çok sağlıksız.Ben demiyorum ayol uzmanlar diyor.Belki sonunda gözle görülen tırnak yeme,titizlik,takıntı,öfke,iştahsızlık gibi durumlar olmayabilir ama ileride hayatında neler olacak? Hayatı boyunca ilişkilerini bitirirken içgüdüdel olarak başvurduğu yöntem iğrendirerek ayrılma olabiliyormuş.Olur mu olur valla.Sonuçta tüm hayatını şekillendirecek davranışların temeli 0-3 yaş arasında atılıyor.


 Gece uyanınca nasıl uykuya dalacak diye endişelendim ilk başta.Bir anda bitmesin diye önce gündüz emmelerini bitirdik.Emmek istediğinde ilk önceleri oyunlar ile oyaladım sonra anlatmaya başladım.Gece uykudan önce emziriyordum birde gece kalktığında.İki yaş gerçekten en ideali bırakmak için.Fazlasında gece beslenmesi dişte çürük yaptığı gibi,kesilen uyku da büyüme hormonunun tam salgılanamamasına sebep oluyor.İki haftada biten gündüz emmesinden sonrada yavaşça gece emmesini bitirdik.İlk gece uyku öncesi emzirdim ama gece uyandığında su verdim,kızdı.Yanımıza yatırdık döndü durdu uyudu.İkinci gece yine konuştuk artık bitti hiiiç yok diye.Kızdı,söylendi,açıp baktı "buyda işte buyada anne" dedi.Göğsümde saçını okşarken uyudu.Gece uyandığında iki kez su içip yattı.Su verme alışkanlık yapar bu seferde su ister diyenler var.Onlar bana yenidoğduğunda "kucağa alma alışır" diyenler gibi boş geldi.Sonuçta aylardır alıştığı bir sıvı alımı var susuyor çocuk,insaf! Zaten 4. geceden sonra bir daha su içinde kalkmadı.Wuhuuuuu "kesintisiz gece uykusu" hoşgeldin,sefalar getirdin:) İlk gün popayla kalan sütü sağdım fakat sonrasında gerek olmadı.Sağdığım sütüde oğlan içmedi, ayy bide ağzını yüzünü ekşitti zıpa :))
  Bir ay geçmesine rağmen hala arada bir yokluyor."meme neredee" diye soruyor.Emmek istediği bir iki an bile oldu.Bizim için artık zamanıydı o yüzden sorunsuz atlattık.Ama daha erken zamanda bıraktırmak isteyince tabiki çocuk huysuzlanacak,ne sorunlar çıkarıcaktır.Benim ilk bırakma denemem oğlumun hasta olmasıyla son buldu,sonra tatile gittik yine kaldı,döndük yine hastalandı..En sonunda bitti gitti işte.Bir gelişim basamağını daha atladı minnak bebeğim.

O sonuncu emme..bakışları,mutluluğu,saçının terlemesi,emerken bir eliyle yüzümü okşaması..:( Acaba unuturmuyum bu anı diye gözümü ayırmadan izledim.Saçlarını okşadım,kabull birazda ağladım:( Ayy hiç beklemezdim kendimden.Tabiki ikimizde çok keyif aldık bu süreçten.Allahıma binlerce kez şükürler olsun ki emzirebildim,sütüm vardı,bebeğim emdi ve biz bu keyfi yaşadık.Tüm isteyen annelerde (istemeyenlerde var emin olun) inşallah bu duygulardan eksik kalmazlar.
Bol sütlü günler dilerim efenim..

8 yorum:

  1. :) Gözün aydın! Bak bundan sonrası kucaklaşmalar öpüşmeler daha bir direkt olacak, yoğun olacak, hiç endişelenme, en güzel zamanları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok doğrusun çünkü artık emmek için değil öpmek için,sevilmek için yada kendi sevmek için gelicek kucağıma.Daha bi sımsıkı sarılıp öpmeleri arttı zaten sevgi pıtırcığı olduk:))

      Sil
  2. Merhabalr blogunhzu takibe aliyorum bende beklerim bloguma.. o gunler bizede gelecek mi diye dusunmeden edemiyorum, onumde daha nisanlilik evresi warken :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki bnde bakıyorum hemen hoşgeldiniz:) Be diyim Allah gönlünüze göre versin ayrıca tamamına erdırsın

      Sil
  3. Erzirmeyi biraktirma dönemi, anne çalışıyorsa ayrılığa alıştırma dönemi, tuvalet eğitim dönemi vs.vs. hep bir etkinlik hep bir eğitim dönemi her dönemin tadını çıkarmak lazım zaman nasilda geciyor! Benim bebislerin arası 2 yaş olunca biri bitiyor diğeri basliyor:) sevgili anneler gerçekten analarin hakkı odenmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo daha sırada tuvalet var dimii.. Sizde kısır döngü gibi demekki:))yas farkı az olunca biri biter diğeri başlar.

      Sil
  4. Merhaba.
    Benimde kızım 21 aylık ve çok severek emziriyorım. Bana da etraftan diyorlar yeter bırak artık diye. Ama ben öyle keyif alıyorum ki yavrumun gözlerinin içine bakmaktan, onun bana dokunmasından.
    O kadar haklısınız ki insan özlüyor gece deliksiz uyumayı ama onun aldığı güven duygusu, beslenmesi çok önemli.
    Bende Nisan ayı gibi bıraktırıcam çünkü artık 2 yaşında olacak. En çok tedirgin olduğum ve korktuğum şey, nasıl bıraktırıcam sorusu.
    Yazınızı okumak nasıl iyi geldi anlatamam.
    Şimdiden iyi seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.Ayy o "etraf ve bilmiş teyzeler" hiç susmaz zaten.Yavrunuzda sizde keyfini çıkartın bence ohhh kime ne ayol.Umarım bırakırkende güzel geçer süreciniz, hem siz kararlı olun yeter.iyi seneler..

      Sil