8 Aralık 2015 Salı

İlk Ev Kazası :(

  Evet maalesef ilk büyük kazamızı yaşadık:( Allah çocuklarımızı beterinden korusun.
  O kafasını çarpış anı ve benim gözünü çıktı sanmam..artık kalbimin tam olarak nerede olduğunu biliyorum..Öylesine acı bir şekilde hissettim ki offf elim ayağım boşaldı:( 
  Annemlerin evindeki katil sehpa! Zaten hiç sevmem kendisini,senelerdir sayesinde bacaklarım morluklar ile dolmuştu.Ortadan kaldırıp kenara çekmeleride bir işe yaramıyor işte! O kadar laf söyledim anlatamadım o yüzden oradayken daha dikkatli oluyordum.Ama yinede oldu işte..:( Hele şükür kendisinden kurtulduk.
  İşin kötü tarafı hadi bu oldu bitti, ya hastanelerde yaşadıklarımız.Zaten ülkedeki sağlık sisteminin (afedersiniz ama) ne kadar b.ktan olduğunu çoğumuz biliyoruz.Testte etmiş olduk böylelikle.İlk olarak özel bir hastaneye gittik onlar yırtığın dikilmesi gerektiğini ve gözün hemen altı olduğu için bunu estetik cerrahın yapması gerektiğini söylediler.Bu estetik cerrahlarda öyle her acilde olmuyormuş.Anadolu yakasında Validebağ ve kartal devlet hastanesinde bulunurmuş.Neyse Haydarpaşa numune denen tarih öncesinden kalma yere gittik.Cerrahı oraya çağırmışlar, kolu bacağı dikilmesi gereken bir iki hasta için.Bizimle sırada bekleyen kolu yanmış bir amca,totosundan köpek ısırmış bir genç,elini makinaya kaptırmış marangoz,kardeşinin alnını tahta ile yardığı bizimkiyle yaşıt bir çocuk...aciliyet sırasına göre değil hastaneye geliş sırasına göre bakılıyorlar.Haa birde içerde bilgisayarda dizi izliyor doktor, sanırım reklam araları hastalara bakmak için en uygun zaman.İnsanlar isyan içinde:( ya öyle hallerde bekleyenler vardı ki inanın içimden "hasta yakını şiddetini" haklı görmedim desem yalan olur.Daha önce annemler trafik kazası geçirdiğinde Kartal Devlet Hastanesine(yola en yakın olan oydu)kaldırılmışlardı.Doktorları&hemşireleri gerektiği kadar bilgi veren,burnu havada olmayan,ortalıkta öylesine sağa sola dolaşmayan sağlıkçılardı.Yani her devlet hastanesi acili kötü demiyorum yanlış anlaşılmasın!!!
Neyse kadına soruyorum "ne yapalım bir bakın eğer cerrah gerekmezse boşyere beklemeyelim başka yere gidelim burda aciliyeti olan bir sürü insan var."Demez  mi "beni taciz ediyorsun,gençsin birde burdaki yaşlılar gibi cahilde değilsin,bekle işte bakıcaz yaa", orda bekleyen insanları küçümsemesi bir yana,hanfendi kahve keyfi bölündüğü için birde rahatsız oldu! Ama baktı bırakmıyorum hele şükür yönlendirdi biyere, yoksa kimbilir daha boşyere ne kadar orada beklerdik.Gerçi yinede boşyere beklemişiz.10saniye kafasını çevirip baksa zaten gereksiz beklemeyin diyebilirmiş! Ay neyse kavga dövüş içindeki insanların arasında bekledik,cerrah geldi ve "saatlerdir bu çocuğu yok yere bekletmişler bu bir striple halolucak bir şey"dedi.Birde krem ismi yazdı verdi.Ay o an hem rahatladım hem daha çok sinirlendim.Allah kimseyi bu acillere,sorumsuz doktorlara muhtaç etmesin.
  Doktor bir iki arkadaşım var hepside şehir dışında fotoğraf gezisindeydi:( Gereksiz yere zaten aramam ama onlar da yakından göremediği için zaten bir işe yaramadı.Sonradan kendi doktorumuzada kontrol ettirdik.İki hafta pansuman yapıldı.Şimdi bu kremi kullanıyoruz.İki ay boyunca günde iki kez yaranın üzerine sürülecekmiş.İz ne olursa olsun kalırmış..Artık o da nazar boncuğu oldu kuzuma..
  Tepesinden ayrılsam da ,ayrılmasamda olcağı varsa oluyor işte.Evimiz güvenli bölge buradayken rahatız ama dışarda hep takipteyim:)) Yalnız bırakıyorum tabi ama kendine zarar veren davranışlarda  müdahele ediyorum hala.Birde sürekli koşma mevzusu var.Hiç yürüme yok iki yaşına geldi hala koşuyor çocuk..
Ahhh ahhh allahım bütün minnakları kazalardan belalardan korusun..

12 yorum:

  1. çok çok geçmiş olsun bununla atlatılmış Allah kimseyi de hastanelere düşürmesin kanser olur insan

    YanıtlaSil
  2. ayyy yaa çok geçmiş olsun, içim yandı :( yavrum kıyamam. ne acımıştır. hastanelerde ne korkmuştur şimdi. allah bebelerimizi korusun. çok üzüldüm gerçekten... :( allah hastane acillerine de düşürmesin bizleri. çok zor hakikatten.
    kimbilir içinden neler geçmiştir di mi ordan oraya koştururken, beklerken... bide bebişin yüzü, önemli bir yer. allah gözünü korumuş ya tesellisi o olsun. iz miz önemli değil aslında. hatta bişey diyeyim mi yüzünde faça gibi izleri olan erkekler ayrıca çekici gelir bana ;)
    allah beterinden korusun yavrunu, yavrularımızı. amin...
    öperim o bantlı yarasından...

    YanıtlaSil
  3. Ondan çok bnm canım yandı sanırım.Maşallah çok dayanıklı bir çocuk 5dk ağladı tmm ama hastanedeki panik rahatsız etti tabi çocuğu:(ztn işin kötü kısmıda o allah kimseleri düşürmesin ya,beklerken dikilmi atılıcak,çocuk nasıl dayanır,tam gözünün dibi dikiş şeklini bozar göz aşağı kayabilir fln diyeee diyeee şiştik valla.Allahtan böyle kurtulduk çok şükür.Dileklerin için çok tesekkur ederım opuyorum datlı egeyle seni. Ayyy bide bnde aynı şeyi düşündüm töbee töbeee façalı daha bi hoş sanki diye:p

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun, Allah çocuklarımızı korusun. İnşallah bir daha böyle bir durumla karşılaşmazsınız, hiç bir anne karşılaşmasın.

    YanıtlaSil
  5. Kuzuuuum Allah korumuş Giz, gözlerine bir şey olmamış, hemen altında yaaa! Ay içim cız etti! İz bile kalmayabilir çünkü bebek cildi çok çabuk iyileşiyor, eşimin 3 yaşında olduğu fıtık ameliyatının koca derin izi bile kalmamış, hiç endişelenme. Dediğin gibi kalsa da nazar boncuğu olsun yakışıklı oğluna!
    Ay duvara asılı şeylerden de çok korkarım ben, hatta Hindistan'dan aldığımız bir kadın tanrı heykeli var şimdi onu yok ediyorum hemen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam dibi ki ben ilk çarpma anında köşe gözünün içine girdi sandım o yüzden bide kanlar fln akıo,altında olduğunu görene kadar yaranın bittim:( turkıye deprem ulkesı bn pek duvara asılı esya tutmam.cerceveler yapısık remen duvara:)mobilyalarda hep duvara monte bir tek mutfak tehlike arz eder bu durumda.. Ayy çocukların napcağı hiç belli değil ceren:(

      Sil
    2. Dün çocuklar için ilkyardım kursuna kayıt oldum Giz. 5-6 sene önce ilkyardım eğitimimi tekrarlarken aslında çocuk kısmını da öğrenmiştim ama çocuğu olmayınca insan yarım kulakla dinliyor. Online seminerler falan da var ama birebir gidersem daha akılda kalır diye düşündüm.. Çok önemli aslında bu her anneye verilmeli..

      Sil
    3. Kesinlikle! çok iyi yapmışsın bende bakmıştım gecenlerde de yazmıştım ya en erken buldugum ocakta ama olsun.doğum yaptığım hastanede dogum oncesı ucretsız vermıstı ama pekte aklımda kalmamış tabi.güncellemek lazım hep

      Sil
  6. Geçmiş olsun ya. Göz denilince insanın eli ayağı birbirine karışıyor zaten. Nasıl acımıştır kim bilir. Gözüne birşey olmamış. İzini de boşver. En fazla, ne çektirtin oğlum bana, çok yaramazdın çook diye, kullanırsın. :D

    Biz de, geçen gittik devlet hastanesi acile.Aciliyetine göre aldılar. Hastalar isyan etti. Onlar taksiyle geldiler diye alıyorsunuz, biz at arabasıyla mı geldik diye. Güler misin, ağlar mısın? Bir de, acilde acillik olmayan bir çok hasta oluyor geceleri. Biz üç-dört saat oradaydık. Adamlar acil hasta olmayınca on dakika mola verdiler belli ki. Gerçekten de, daha fazla değil. İnsanlar yine isyanda. Hiç karşılarında ki, insanın kaç saat çalıştığını düşünmüyorlar. Bu insanlar 24 saat kesintisiz çalışıyor. Ama işte hödüğüne denk gelmeyeceksin sağlıkta. O çok sakat.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım.oo iyi fikirmiş biraz daha buyuyunce kullanmalı:) dedıgım gibi zaten bazıları gercekten işini hakkıyla yapıyor ama birde ortalıkta oylesıne dolanıp duran kimseyle ilgilenmeyen bir grup var.sağlıkçı tanıdıklarım var onlar bile bazen isyan ediyor "böyleleri yüzünden insanlar bizlere önyargılı hep" diye.ayy aciliyeti olmayan orda yer kaplayan insanlara da sinir oluyorum off

      Sil