4 Ağustos 2016 Perşembe

Hayvana Eziyete Hayır !!!

  Veteriner kliniği adı altında hayvanlara yapılan işkencenin videosundan çoğunuz haberdarsınızdır.Buraya link vermek istemiyorum zaten akşam haberlerinde  bile verildi görüntü.Bu konular ve verilen tepkiler beni çok üzüyor.
  Hayvan haklarını savunmak için çaba verdiğinizde hemen karşınıza çıkıp (sanki kendi insanlığa çok faydalı ve yardımsevermiş gibi) "ama hayvanlara boş boş yardım etceğinize aç insanları doyurun önce,doğuda durum şöyleee,suriyeliler böyleee,afrikada insanlar açç" derler.Belki oralarada bir faydanız dokunduğunu bilmezler bile ama fark etmez hayvanlara yapılan yardım,sevgi boştur.Aslında boş olan onların kalpleri ve vicdanları!!! 
Yardımsever insanların bu pek bir düşünceli insanımsılardan akıl almaya mı ihtiyacı var? Kendileri bir işin ucundan tutup,bir yetimi yada bir yaşlıyı mutlu edebilmişler mi daha önce? Eğer öyle olsa daha naif insanlar olurlardı.Ama tek işleri boş konuşup, laf kalabalığı yapmak.Dünyaya ufak bir iyiliği dokunan insanı bile çekemiyorlar.Yetiştirdikleri çocuklara üzülüyorum:( 
  Bu kış bir cuma günü oğlumla parkta oyun oynuyoruz.Buğday alıp geldik güvercinleri hem besliyor hem heyecanlanıp kovalıyor,gülüyor..Bir grup çocuk kozalakları toplayıp kuşlara atmaya başladı ve içlerinden sadece biri uyarmaya çalışıyor "yapmayın ya yazık günah bak çok küçükler" diye.Ben önce uyarıp kızdım bir süre sonra tekrar geldiler.Bu arada anneleri banka oturmuş  kendi aralarında sohbet ediyorlar, çocuklara sıfır müdahele.Tamam yanlış biliyorum ama o kozalakları alıp tüm gücümle üstlerine fırlatmak istedim ki sanırım çocuğum yanımda olmasa yapardım da.. O çocukların konuşmalarını bir duysanız daha önce kuyruğunu kestikleri bir kediden gülerek bahsediyorlar ve daha neler neler.. 
Yanlarına gidip ellerinden kozalakları çekip annelerının ayağının dibine attım ben daha ağzımı açamadan kadın "oğlum hadi cumaya geç kalacaksınız gelin şu hayvanseverlerle bizi uğraştırmayın şimdi" dedi."Bu çocukları böyle yetiştirmenin vebalini hiçbir namaz temizleyemez buyur geç" diyebildim sadece..tüm vucudum sinirden titriyordu.Şimdi bunun dinle,namazla bir alakası yok onu söyleyim sadece yaşadığım bir olayı anlattım.Çok kişi şahit oldu olaya, bazı yaşlı amcalarda sonradan kalkıp kadınlara kızdılar.. Bunun neye inanıp inanmadığınızla hiçbir alakası yok! Bu tamamiyle vicdanla ilgili.Sevmek zorunda değilsiniz,bakmak zorunda da değilsiniz. Ama bir canlıya,üstelik size hiçbir zararı olmayan bir canlıya işkence etmeye hakkınız yok.Senden daha zayıf ve güçsüz diye,başkasına anlatacak ağzı dili yok diye onları ezebilme hakkını kendinde buluyorsan çocuk yapma lütfen, üreme!
Çocuğunun bunu yapmasına izin veriyorken bir düşün biraz daha büyüdüğünde sana neler yapabileceğini..

#faytonabinme 
#birkapsubirkapmama
#birkapsu
#temizmama
#sokakkedisideğilcandostu
#satınalmasahiplen
  

2 yorum:

  1. Parçalarım! Çocuklara gelene kadar akıl yoksunu annesi var. Bu çocuk büyüyecek de vicdanı öğrenecek. Dinini de öğrensin, hayvanlara yapılan eziyetin karşılığının, insana yapılan eziyetden kat kat olduğunu bilmeden ağzına almasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten anasının yüzüne doğru fırlatasım geldi çocuktan önce suçlu o! O lafı söylemeylede tatmin olmadım,ayaklarına fırlatmaylada:( benim çocuğum böcekleri bile sever hiçbir canlıya zarar vermez.Bu dünyada sadece biz yaşamıyoruz! Biraz saygı biraz şefkat..

      Sil