20 Ağustos 2016 Cumartesi

Kış Hazırlıkları Bölüm 1: Baharatlar

  Bu güzellikleri kavanozlara yerleştirirken mutfağım mısır çarşısı gibi kokuyordu:)
Yemeklerde baharatlar çok önemli yer tuttuğu için genelde marketten hazır almıyorum.Bahçedeki nane ve fesleğenleri düz bir yerde tepsilere seriyor ve kurutup ufalıyorum.Üzerlerine hep tüller seriyorum ki toz,tüy vs gelmesin.
Biberiye,kekik,kırmızı biber.. Fotideki turuncu-kırmızı olan ise zeytin ve balık için olan bir karışım.
            Ihlamurlarımız kışa hazır.
Deniz tuzunada baharat eklerim ama bu sene Adatepe Zeytinyağ Müzesinden hazır yapılmışını aldım.
Assostaki köylerden de üç farklı kekik aldım.
Limon kekiği en beğendiğim oldu.Kaldığımız evin bahçesinden lavanta ve biberiyede topladık.Ev sahibemiz maşallah herşeyi yetiştiriyordu:) Biz gelmeden (çocuklu olduğumuzu söylemiştik) oğlan için armut,elma ve incir bile toplamıştı.Bu yörenin insanına bayılıyorum zaten nasıl içten,nasıl candan..
Herneyse nanelerin kokusunu gönderebilsem bayılırdınız söyleyim.Hadi gelin kısır falan yapar götürürüz beraber.

Ps: O minik kırmızı biberleri tereyağda kızdırıp kurufasulye yemeğinizin üzerine eklerseniz tadına tad katarsınız.

2 yorum:

  1. Bizim evde kekik'in adı "cerenin baharatı"dır, eşim hiç bilmezdi, şimdi "senin baharattan koysana azıcık" diyor.. Bayılırım kekiğe. Datçanın dağ kekiği gibisi de yoktur ama!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) ayy domatese,peynire,ete,tavuğa,bazen omlete bile kekik çok lezzetli ve güzel kokulu bir baharat.Datçaa gidemedim ne zamandır ama bu sene aklımda

      Sil