19 Haziran 2018 Salı

Makinelerin Yükselişi


      Bir kaç ay önce köye babaannesine gittiğimizde Berkay banyoya girmişti o tam tuvaletini yaparken çamaşır makinesi sıkma moduna girmiş ve kadın artık nasıl tıka basa doldurduysa içini zangır zangır titremeye başlamış.Çocuğumun şansına sen altındaki ayak kırıl bunun üzerine doğru gel.. Çığlıklar gelmeye başlayınca koştuk bir baktık ki çocuk altı çıplak çıkmış kaçıyor. Orada kaldığımız bir kaç gün tuvaletini bahçeye falan yaptı:) Ne yapayım bir türlü ikna edemedik. Kadın da üzüldü ama "sen erkeksin,erkekler ağlamaz" dediği anda asfalyalarımı arttırdı. Çocuk daha beter tepki veriyor " ben erkek değilim ben daha çocuğum sen niye anlamıyorsun,istemiyorum işte" diye. 
   O günden beri makine çalıştığında artık banyoya tek giremiyor. Tuvaleti varsa tutuyor,elini yıkamaya bile bizle gidiyor. Neler denedim ama ikna edemedim. Artık gerçekten yoruldum o yüzden o gelmeden yada uyuduğunda çalıştırıyorum makineyi. Yine boşaltmaya bana yardıma geliyor ama mesela fişte takılıysa hemen uyarıyor "anne fişten çek çalışmasın kendi kendine,sakın bozulmasın" , "anne bozulursa yürü dimi makine" hatta banyodayken göz ucuyla makineye bakıp " canım çamaşır makinem ben onu çok seviyorum o bozulmasın,yürümesin hiç". Ay güleyim mi ağlayayım mı artık şaşırdım.

Evde geri kalan elektronik eşyalara karşı bir korkusu yok ama sanırım o gün yaşadığı şeyi atlatamadı, bende düzgün destek veremedim:( Babasında söylüyorum ama anlamıyor "korkulacak ne var ki" diyor çocuğa sanki anladı el kadar çocuk. Saçma hikayeler,kıyaslamalar,ben hep böyle yaptımcılar.. Yahu tavsiye istiyorum evet ama sana akıl ver diyen olmadıkça neden çocuğa dönüp "aaa koca adam oldun sen bundan korkulur mu yahu" diyorsun. Sen evde tek kalamıyorsun ya bu yaşında, karanlık bir odaya girerken ışığı açıyorsun ya! Korkmanın yaşla ne alakası var ya ? Jurassic World izleyen bir çocuk bu,hayalet Avcıları hatta bazen Harry Potter bile.. Onca vampirli, kurt adamlı, hayaletli şeylere bayıl ama gel çamaşır makinesinden kork. Neyse artık gelir geçer herhalde, üstüne düşmemeyi seçiyorum artık.


Birde merak ediyorum şu fotoğraftaki gibi bir sürü çocuk var nasıl sığdılar bunlar oraya nasıl girdiler yahu? Bizimki bir göre bunları "makine çocuğu yutmuşşşşşşşş" der bir daha yanaşmaz herhalde:))))

3 yorum:

  1. Oyyyy yerim ben o minik adamı :) Ya korku filmi sahnesi gibi, benim üstüme yürüse ben de korkardım. Makinayı beraber çalıştırmayı denedin mi, kirlileri atmaktan elektriğin nasıl makineye geldiğine, yıkamanın nasıl olduğuna, nasıl beraber çıkarıp astığınıza, hiç korkulu olaya değinmeden. Bir de aklıma araba yıkama makineleri geldi, eğer dikkatli ve eğlenceli bir hava yaratılırsa ilginç gelebilir şimdi ben makinenin içindeyim falan.. Ya da bir süre hiiiiç üstüne gitme, konuyu geçirme bile, normal bir şekilde o yokken yıka as, yavaş yavaş o çıkarken başlatmaya geçip sonra o evdeyken yıkamaya, biraz kapıyı açık bırakmaya, en son makine çalışırken banyodan birşey alıp getirmesini istemeye falan adım adım.. Ama çaktırmadan normalleştirerek :) Kolay gelsin.. Transformers falan sanmıştır çocuk yaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Transformers gibi olabiliyorlar mı acaba? Yani o film biliyorum ama yinede çamaşır makinasına onu sevdiğimi söyleyeyim arada" diyor:)) Aynen bir süre hiç konusunu geçirmeyim diyorum sonra dediğin gibi yavaş yavaş alışır herhalde.

      Sil
    2. Rage against the machine de var kehkeh

      Sil