11 Nisan 2018 Çarşamba

Zeytinyağlı Sakız Kabağı


    Citta slow Sığacık pazarında bir o tezgahta bir bu tezgahta dolanırken rastladığım tazecik ve minicik, çiçekleri üstünde sakız kabakların dan almadan gelemedim tabi. Dün akşam pişirdim bugün ve yarın için ofiste öğlen yemeğinde yemeyi düşünüyorum, ev halkı kendisini tüketmiyor çünkü. Berkay biraz yoğurtla yedi ama "normalde tercih etmem" dedi. bence yoğurtla beraber harika bir yaz yemeği kendisi.
 *Zeytinyağlı yemeklere kesme şeker koyuluyor ama mevsimindeki sebeler tadı zaten çok güzel ben eklemiyorum,vegetada koyulabilir tat vermesi için ama onuda çok fazla katkı maddesi içerdiği için tercih etmiyorum.


Malzemeler

Yarım kg sakız kabağı
1 kuru soğan yada iki dal ince kıyılmış taze soğan (ben taze soğanla yaptım)
3 diş sarımsak, rendelenirse daha aromatik oluyor
2 adet domates (ben yazdan hazırladığım konservelerden kullandım)
3-4 dal dereotu ve taze nane, ince kıyılmış
2 yemek kaşığı limon suyu
Zeytinyağ



Kabakları ortadan ikiye bölüp sonra uzunlamasına dörde böldüm. Taze soğan ve sarımsağı çok az zeytinyağ da kokusunu çıkarıp hemen kabakları ve domatesi ekledim. Su eklemeye gerek bile kalmadan kısık ateşte pişiriyor daha sonra da tencereyi yavaşça sallıyorum çünkü kaşıkla karıştırınca narin kabaklar hemen eziliyor. Altını kapatınca da limon suyu,sarımsak ve biraz zeytinyağını çırpıp üzerine gezdirip, dereotunu ekliyor ve demlenmeye bırakıyorum. Enfes bir koku oluyor. Çırpılmış yoğurtla da servis ediyorum. Ilık yada soğuk hiç fark etmeden tüketiyorum:) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder